W wielu firmach planujących zorganizowanie eventu dla swoich pracowników, wciąż nieznana jest atrakcja, jaką jest zaproszenie karykaturzysty.

Img

Jeśli ktoś coś o tym słyszał często uważa, że karykaturzysta na event, to nie najlepszy pomysł. Do dziś pokutują wieloletnie stereotypy mocno zakorzenione w powszechnej opinii i trudno z nimi dyskutować. Ale spróbujmy.

Karykaturzysta eventowy - czyli jaki?

Karykaturzysta eventowy, to coś zupełnie innego niż znany chyba wszystkim (choćby z najsłynniejszego polskiego deptaka, zakopiańskich Krupówek) karykaturzysta uliczny. Dlatego niektórzy szukają karykaturzystów na event właśnie w Zakopanem. Wydaje im się, że to prawdziwe zagłębie polskiej karykatury, a karykaturzyści siedzą na Krupówkach od rana do wieczora nawet zimą, w siarczysty mróz. Karykaturzysta eventowy nie rysuje stacjonarnie. On na imprezy dojeżdża. Dojeżdża do pracy, nawet jeśli musi pokonać kilkaset kilometrów. Tak działa cała branża eventowa, np. muzycy dający koncerty w całej Polsce.

Jeśli poszukujesz atrakcji na event, które spowodują jak najlepszą zabawę uczestników eventu i zakiełkował pomysł na zaproszenie karykaturzysty (już wiesz, że chodzi o karykaturzystę eventowego, a nie ulicznego), zadbaj o to, aby ten którego zaprosisz, dał uczestnikom eventu jak najwięcej rozrywki i dobrej zabawy.

Szybki karykaturzysta

Przede wszystkim musi szybko rysować. Powoli rysujący karykaturzysta może rozłożyć najlepiej zapowiadającą się imprezę. Długa kolejka do karykaturzysty, niezbyt radosne miny oczekujących, zdenerwowanie. Świadomość, że wykonanie jednej karykatury, to 10-20 minut, a przed oczekującym stoi 10-osobowa kolejka, na pewno nie wpłynie na dobry nastrój uczestników twojej imprezy. Należy zaprosić karykaturzystę, który na wykonanie karykatury potrzebuje maksymalnie 5 minut, jeśli nie mniej. Tych którzy spełniają taki warunek jest wyjątkowo mało. Przy odrobinie szczęścia i umiejętności, w Internecie znajdziesz polskiego karykaturzystę nazwanego przez prasę w Nowym Jorku "jednym z najszybszych karykaturzystów świata".

Dobry karykaturzysta

Tu dochodzimy do kolejnego warunku dobrej zabawy uczestników eventu: karykatury muszą być podobne do pozujących karykaturzyście osób i dosyć dowcipne (wywołujące uśmiech u osoby narysowanej i u kibiców którzy temu artystycznemu spektaklowi się przyglądają). Do tego nie mogą kogoś obrazić  (pamiętajmy, że niektórzy są czuli na swoim punkcie).  

Krótko mówiąc: karykatury mają się podobać. Tego na pewno nie jest w stanie zapewnić amator, osoba nie umiejąca rysować, mająca skromny talent. Do tego artysta niedoświadczony czyli taki, który dopiero zaczyna swoją życiową przygodę z karykaturą.

Do talentu i doświadczenia dodajmy solidność człowieka. Karykaturzysta na imprezę nie może się spóźnić, albo powiedzieć że nie przyjdzie, bo "coś ważnego mu wypadło". Im dłużej ktoś w branży i większa renoma - tym większa szansa (bliska zeru), że coś nieoczekiwanego stanie karykaturzyście na przeszkodzie, że na event nie przybędzie.

Podsumowanie

Już wiesz, jaki kandydat jest najlepszy. Który karykaturzysta sprawi, że chcesz go zaprosić na firmowy event. Teraz to najważniejsze: trzeba go znaleźć. A potem dowiedzieć się, czy datę która cie interesuje, wciąż ma wolną. Bo ci najlepsi (których można policzyć na palcach jednej ręki) wiele terminów mają zajętych, z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Szczególnie, jeśli to weekend.

Zostaje jeszcze wysokość honorarium. Przy wyborze karykaturzysty na event na pewno nie kieruj się niską ceną. To nie hipermarket z promocjami. Co z tego, że któryś karykaturzysta będzie nieznacznie tańszy, skoro zupełnie nie umie rysować. Może minimalnie oszczędzisz, ale to nie będzie dobra atrakcja na twój event. Tak naprawdę stawki amatorów i karykaturzystów z najwyższej półki poważnie się nie różnią. Ale to co stworzą, na pewno bardzo się różni, a uczestnicy eventu natychmiast poznają czy jest wśród nich mistrz kreski czy amator. Nie pozwól, aby nieduża oszczędność spowodowała, że uczestnicy twojego eventu będą się kiepsko bawić. Przecież to oni są najważniejsi.

Licencja: Creative Commons