0
głosów
- +

Co wybrać - SEO czy PPC

Autor:

Aktualizacja: 07.12.2017


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Ecommerce i Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 34 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

W internecie istnieje wiele dróg do reklamowania swojego biznesu. Do najpopularniejszych należy zapewne pozycjonowanie oraz płatne reklamy Google AdWords. W tym artykule podpowiemy jakie są wady i zalety każdej z tych metod.


Każdy przedsiębiorca zajmujący się sprzedażą w internecie musiał w pewnym momencie stanąć przed dylematem jaką formę reklamy i promocji w sieci wybrać. Najczęstszym wyborem jest albo inwestycja w pozycjonowanie lub też kampania reklamowa AdWords. W tym artykule zastanowimy się który rodzaj reklamy lepiej wybrać i jak prezentują się plusy oraz minusy każdej z tych metod.

Na samym początku trzeba sobie jasno powiedzieć, że nie ma poprawnej odpowiedzi na pytanie który rodzaj reklamy wybrać. Wszystko zależy od tego w jakiej sytuacji znajduje się klient, jak prezentują się jego cele marketingowe oraz w jakiej branży operuje.

Zacznijmy zatem od przedstawienia zalet oraz wad pozycjonowania. Na początek zalety. Niewątpliwie będzie to budowanie świadomości danej marki za sprawą widoczności w wynikach wyszukiwania. Dobrze dobrane słowa kluczowe i wysokie pozycje zawsze przekładają się na wizerunek danej marki. Kolejną zaletą SEO jest wiarygodność oraz zaufanie do danego biznesu. Jeżeli dana strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania to automatycznie będzie w oczach użytkowników bardziej godna zaufania.

Pozycjonowanie to również większy ruch na stronie. Wraz ze wzrostem pozycji w wynikach wyszukiwania zacznie również przybywać klientów odwiedzających naszą stronę dzięki czemu mamy szansę na wzrost sprzedaży.  Zaletą pozycjonowania są również koszty gdyż w odróżnieniu od reklamy AdWords nie są one zależne od wyświetleń czy też kliknięć. Dobrze poprowadzona kampania SEO gwarantuje stały wzrost ruchu na stronie.

Do wad pozycjonowania zaliczyć jednak należy to iż wymaga on sporego nakładu czasu aby przynieść wymierne rezultaty. Jest to bowiem proces długofalowy. Ponadto budowanie zaplecza linków pod SEO wymaga specjalistycznej wiedzy oraz wymagany będzie własny wkład w tworzenie treści lub też zatrudnienie dobrego copywritera.

Przyjrzyjmy się teraz zaletom kampanii AdWords. Po pierwsze będzie to pozycja w wynikach wyszukiwania. Jak bowiem wiadomo reklamy pojawiają się nad organicznymi rezultatami wyszukiwania. Ponadto wygląd reklam coraz to bardziej przypomina wyniki organiczne dzięki czemu użytkownik coraz chętniej w nie klika.

AdWords pomaga również w zwiększeniu widoczności marki poprzez ciągle wyświetlające się reklamy. Inną zaletą AdWords jest fakt, że nasze reklamy możemy precyzyjnie kierować do konkretnego klienta. Dzięki zaawansowanym opcjom konfiguracyjnym możemy nasze reklamy kierować pod względem pory dnia, lokalizacji czy też języka.

Niestety do wad tego rodzaju reklamy należy zaliczyć wysokie koszty prowadzenia kampanii. Rozliczamy się bowiem od kwoty za każde kliknięcie klienta w reklamę.

Jeżeli nadal nie jesteście pewni czy zdecydować się na pozycjonowanie stron www czy też na płatną reklamę to zawsze możecie zaciągnąć rady sprawdzonej agencji marketingowej.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij