0
głosów
- +

Potęga socjal mediów

Autor:

Aktualizacja: 06.12.2017


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing Społecznościowy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 50 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Potęga socjal mediów

Prowadzenia kampanii na Facebooku czy w innych kanałach społecznościowych to niemalże konieczność współczesnego świata, jeśli w ogóle chce się zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. 


To również najszybszy, najefektywniejszy i najtańszy sposób na promocję i reklamę marki bądź też konkretnej usługi lub produktu. Ten efekt jest znaczący zarówno dla bogatych firm, jak i małych lokalnych działalności, a podstawą jest przede wszystkim komunikacja z klientem. Żadna inna forma reklamy takiej możliwości nie zapewnia.

 

Przede wszystkim komunikacja

 

Najlepsze kampanie promocyjne w mediach społecznościowych oparte są o interakcje z odbiorcami. Na dobrą sprawę to ich reakcja – polubienia czy udostępnienia generują ruch na stronie. Warto więc zadbać o to, by to klienci brali czynny udział w tworzeniu wizerunku marki, a nie byli tylko biernymi odbiorcami prezentowanych treści tak, jak ma to w przypadku innych rodzajów reklamy. Poza tym inicjatywa odbiorcy i jego uwagi pozwalają firmie doprecyzować ofertę w taki sposób, by odpowiadała na potrzeby klientów. To w prostej linii przekłada się na sprzedaż – czyli efekt. Specjaliści z https://www.internetum.com/revolutionizing-your-business-using-google-trends/ zalecają, by stworzyć w firmie wewnętrzny dział zajmujący się social media lub też zlecić tę usługę agencji zewnętrznej. To ważny dział i nie należy traktować go jako dodatku do innych zadań.

 

Jakie kanały warto mieć?

 

Internet daje bardzo duże możliwości funkcjonowania dla każdej niemal branży. Oprócz najpopularniejszego Facebooka warto założyć konto i korzystać z Instagrama oraz YouTube'a. One pozwalają stworzyć ciekawe i skuteczne kampanie. Poza tym umożliwią zmierzenie jej efektów. Podstawowym zadaniem akcji nie powinno być jednak dbanie o jak największą ilość „lajków” lecz o atrakcyjność merytoryczną postów oraz dostosowanie kampanii do grupy docelowej. Dlatego coraz częściej posty są ustawiane pod kątem określonej reakcji czytającego – na przykład wejścia na daną stronę czy też rozwinięcia wpisu, a nie samego obejrzenia filmiku. Jasno określony cel pozwala mierzyć efekty działań a one są wprost powiązane ze sprzedażą towarów.

Konkretne kampanie, odpowiednie godziny wrzucania postów, dopasowanie lokalizacji promocji do konkretnych odbiorców to bardzo ważne elementy strategii marketingowej. Poza tym media społecznościowe to najszybciej rozwijająca się gałąź Internetu – i tu królują mody i trendy, i to są haczyki oraz pewnego rodzaju ograniczenia. Warto na bieżąco je wszystkie znać i wykorzystywać w kolejnych kampaniach, by docierać do jak największej grupy odbiorców.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij