Reklama, jako narzędzie służące przekonaniu odbiorców do danego produktu, usługi lub/i marki istnieje niemalże od czasów starożytnych. Od tego momentu znacznie zmieniły się nośniki reklamy, a ona sama przeszła ogromna ilość transformacji, które stopniowo zbliżały ją do potrzeb, zainteresowań i preferencji odbiorców docelowych, czyli tzw. targetu reklamy.

Data dodania: 2008-09-24

Wyświetleń: 2957

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Reklama, jako narzędzie służące przekonaniu odbiorców do danego produktu, usługi lub/i marki istnieje niemalże od czasów starożytnych. Od tego momentu znacznie zmieniły się nośniki reklamy, a ona sama przeszła ogromna ilość transformacji, które stopniowo zbliżały ją do potrzeb, zainteresowań i preferencji odbiorców docelowych, czyli tzw. targetu reklamy.
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju mediów coraz większe triumfy święci reklama internetowa w rozmaitej postaci. Coraz szersze grono odbiorców w różnym wieku oraz pełne spektrum informacji na każdy temat to zasadnicze atuty Internetu, które decydują również o atrakcyjności tego medium, jako nośnika reklamy. Wirtualna sieć daje możliwość dotarcia do atrakcyjnych i pożądanych przez reklamodawców grup społecznych (ludzi młodych, aktywnych, hobbystów, biznesmenów, czy entuzjastów nowości). Dodatkowym atutem jest wielki potencjał Internetu, na którego łamach można pozwolić sobie na niespotykaną kreatywność i innowacyjne rozwiązania. Do najważniejszych cech Internetu, jako medium reklamowego można zaliczyć: interaktywność, możliwość personalizacji przekazu, wielokierunkowy przekaz informacji, możliwość natychmiastowej reakcji potencjalnego Klienta, możliwość dotarcia do grupy odbiorów z całego świata, różnorodność form przekazu itp.
Głównym nośnikiem informacji w sieci, a tym samym wiadomości bezpośrednio dotyczących szczegółów oferty firmy jest serwis internetowy. Sama reklama internetowa kojarzy się najczęściej z banerami, czyli ramkami (statycznymi, animowanymi lub interaktywnymi), połączonymi z linkiem do strony www dotyczącej reklamowanego produktu. Aktualnie banery stanowią kluczowy punkt każdej kampanii reklamowej w Internecie.
Najnowszym rozwiązaniem reklamowym w sieci, które jednocześnie łączy formę serwisu i baneru jest reklama permanentna, czyli tzw. piksele na sprzedaż (po angielsku pixels for sale). Jest to strona, na której można zamieścić swój baner oraz link, zyskując dodatkowe odnośniki do pożądanej strony. Reklama permanentna to forma najmniej ograniczona. Jest ona pozbawiona limitów czasu emisji oraz ilości wyświetleń. Reklama permanentna to pomysł pewnego amerykańskiego studenta - Alex'a Tew, który postanowił zarobić na swoje studia sprzedając milion pikseli powierzchni reklamowej na stronie. Serwis www.milliondolar.com to amerykańska, najbardziej znana wersja reklamy permanentnej. Warto zaznaczyć, że piksele zakupione za pośrednictwem www.milliondollarhomepage.com są niezwykle tanie (1$ za 1 piksela), a opłata za piksele, a tym samym własną reklamę jest jednorazowa. Po złożeniu zamówienia na wybranym przez Klienta miejscu, pojawia się obrazek oznaczający rezerwację. W ten sposób nikt inny nie zajmie zarezerwowanego miejsca, a od tego czasu, Klient ma 7 dni na uregulowanie należności.
Serwis z założenia ma być utrzymywany do 2011 roku, jednak po tym czasie strona ma istnieć dalej, a osoby, które będą zajmować wcześniej miejsce, będą miały prawo pierwokupu "swojej działki". Reklama permanentna jest wariantem nowym, ale jednocześnie obdarzonym wielkim potencjałem. Każda nowinka, która niesie ze sobą korzyści finansowe i jednocześnie swego rodzaju prestiż spotyka się ze sporym zainteresowaniem użytkowników Internetu. Dlatego właśnie na całym świecie powstało już mnóstwo stron reklamy permanentnej. Internauci szukają tego typu serwisów i z ciekawości klikają w zamieszczone na nich reklamy Samo zainteresowanie przekłada się natomiast na ilość odwiedzin na stronie. Zyskując dodatkowy link do strony, Klient może liczyć także na podniesienie jej statusu Page Rank, czyli wskaźnika, dzięki któremu będzie ona lepiej widoczna dla robotów wyszukiwarek. Reklama permanentna to także długoterminowa inwestycja, która może w znaczny sposób zaprocentować po kilku latach od zakupu powierzchni reklamowej. Za jakiś czas, kiedy zabraknie wolnego miejsca na stronie, można sprzedać własne piksele z odpowiednim zyskiem.
Reklama permanentna to nowy, modny trend reklamowy, który co ważne, ma wielkie perspektywy i doskonale rokuje na przyszłość. Ciągły rozwój środków masowego przekazu wymusza zmiany na coraz mniej angażującym świadomość i podświadomość odbiorców rynku reklamowym. Innowacyjny, ciekawy i nowoczesny przekaz jest bowiem kluczem do percepcji i kieszeni Klientów. Dodatkowo reklama permanenta jest wykorzystywana jako pozycjonowanie stron internetowych.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena