Przekładnie pasowe mają zastosowanie w wielu urządzeniach. Jakie elementy wchodzą w ich skład? Z jakich materiałów są wykonywane poszczególne komponenty?

Data dodania: 2017-09-28

Wyświetleń: 1124

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Co warto wiedzieć o przekładniach pasowych?

Budowa przekładni pasowej

Przekładnie pasowe składają się z kół pasowych (napędowego i napędzanego) oraz pasa. Taka budowa umożliwia przeniesienie napędu na znaczne odległości – nawet na kilkadziesiąt metrów. Współcześnie przekładnie pasowe są powszechnie stosowane w różnych urządzenia i maszynach.

Aby przekładnia pasowa pracowała prawidłowo, konieczne jest dokładne dopasowanie elementów wchodzących w jej skład. Dodatkowo nie obejdzie się bez regularnych przeglądów – z biegiem czasu zarówno koło pasowe, jak i pas zużywają się. Jeżeli właściciel urządzenia zlekceważy wykonywanie systematycznych przeglądów, to musi liczyć się, że – prędzej czy później – wystąpi awaria, a linia produkcyjna stanie.

Jakie koła pasowe można znaleźć na rynku?

Koła pasowe, które są elementem przekładni pasowej, muszą zostać dostosowane pod użyty pas napędowy. W efekcie wyróżnia się różne rodzaje kół pasowych. Ich dobór odbywa się na podstawie m.in.: profilu i ilości zębów oraz sposobu wykonania. Najlepiej, aby wyboru dokonał, bo to gwarantuje, że wszystkie elementy przekładni będą idealnie dopasowane.

Niezależnie od powierzchni kół pasowych, są one wykonywane z różnych materiałów, np.: aluminium, żeliwa lub stali. Firma Wilhelm Herm. Müller, która w swojej ofercie ma wszelkie elementy wchodzące w skład przekładni pasowych, proponuje klientom również koła zębate wyprodukowane z innych, mniej popularnych materiałów. Indywidualne podejście gwarantuje, że każdy właściciel maszyn będzie mógł złożyć zamówienie zgodne z potrzebami i oczekiwaniami.

Pasy napędowe w przekładni pasowej

Sprawne działanie przekładni pasowej gwarantuje również specjalny pas. Producenci proponują różne pasy napędowe, np.: zębate, klinowe, wieloklinowe, modułowe i dwustronne. To jednak nie wszystko, bo do produkcji pasów używa się różnych materiałów. Poza gumą, może to być kauczuk lub tworzywo sztuczne.

Podobnie jak koła pasowe, również pasy napędowe zużywają się w trakcie korzystania z urządzenia. Poza tym, że się rozciągają, to na ich powierzchni mogą pojawić się również drobne pęknięcia. To zaś ma bezpośredni wpływ na sposób funkcjonowania całej przekładni. Z tego względu konieczna jest też okresowa wymiana pasu. Szeroki wybór pasów również znajduje się w ofercie wspomnianej firmy Wilhelm Herm. Müller.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena