0
głosów
- +

Zdrowa żywność dla dzieci – kilka ciekawych pomysłów

Autor:

Aktualizacja: 06.09.2017


Kategoria: Sztuka Kulinarna / Inne


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 104 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Zdrowa żywność dla dzieci – kilka ciekawych pomysłów

Obecnie nasze dzieci z każdej strony kuszone są niezdrowymi przekąskami. W telewizji podczas emisji reklam pełno jest kolorowych postaci reklamujących nowy smak chipsów czy gazowane napoje we wszystkich kolorach tęczy.  


W obowiązku rodzica leży jednak odpowiednie dawkowanie takich mało wartościowych i wysoko kalorycznych przekąsek pomimo niezadowolenia i licznych protestów dziecka. Aby skutecznie przekonać dziecko do zdrowej żywności warto zastosować kilka sztuczek, które sprawią, że podawane posiłki i przekąski będą miała dla dziecka atrakcyjną formę i nie będą kojarzyć się z jałowym jedzeniem pozbawionym konkretnego smaku. Oto kilka z nich:

 

Twoje dziecko nie lubi gotowanych ziemniaków, a nie może oprzeć się frytkom? Pójdź zatem na kompromis. Pokrój ziemianki w mniejsze części, skropl je odrobiną oliwy z oliwek, posyp suszonymi ziołami i wstaw do piekarnika. Tak przygotowane ziemniaki także będą przyjemnie chrupać w buzi, ale z pewnością nie będą ociekać tłuszczem. W przygotowaniu mniej tłustych frytek pomoże też dobra frytownica gastronomiczna. Wiele z nich pracuje z małą ilością oleju. Do niektórych frytownic gastronomicznych wystarczy już łyżka tłuszczu. Podobnie można postąpić także z marchewką, selerem czy batatami, smażąc je lub piekąc w małej ilości oleju.

 

Pamiętaj o ciekawej formie podawania jedzenia. Chcesz przekonać malucha do płatków owsianych? Możesz w tym celu pokroić banana na trzy części, posmarować je miodem, obtoczyć w musli z dodatkiem płatków owsianych i nabić całość na patyczki do lodów. Dziecko z pewnością bardziej zainteresuje się takim wynalazkiem niż kolejną porcją owsianki.

 

Latem zamiast kupować kolejną paczkę gotowych lodów, możesz zdecydować się na zdecydowanie zdrowszą alternatywę – mrożone kawałki owoców (możesz w tym celu wykorzystać m.in. banany, winogrona, kiwi, melony czy arbuzy). Dobrze sprawdzają się zarówno mrożone owoce w całości, jak również zblendowane masy owocowe wlewane do specjalnych silikonowych pojemniczków.

Dzieci kochają pizze. A przygotowywanie pizzy to doskonała okazja, aby umieścić na cieście wiele zdrowych i wartościowych składników. Przypieczony okrąg z ciasta przyozdobiony wieloma kolorowymi składnikami będzie stanowił dla dziecka ciekawą alternatywę dla tradycyjnych sałatek czy gotowanych warzyw.

 

Zdrowa żywność dla dzieci wcale nie musi być nudna i przewidywalna. Użyjcie swojej wyobraźni i zaskoczcie swoje dziecko nowymi smakami i formami podania dobrze znanych posiłków!

Gastrro.pl - frytownice gastronomiczne i wiele więcej

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij