0
głosów
- +

Poznajemy właściwości cukinii

Autor:

Aktualizacja: 19.08.2017


Kategoria: Zdrowie / Zdrowie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 207 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Cukinia zwana również kabaczkiem jest lekkostrawnym warzywem o delikatnym smaku i miękkiej konsystencji po przyrządzeniu, które występuje w trzech znanych odmianach: żółtej, ciemnozielonej i pasiastej.


 Swoją popularność zawdzięcza oryginalnym walorom smakowym, właściwościom prozdrowotnym oraz wartościom odżywczym, co czyni z niej idealny materiał do eksperymentów kulinarnych. Co zawdzięczamy cukinii oraz o jakich jej właściwościach prozdrowotnych warto wiedzieć? Sprawdźmy.

Wartości odżywcze cukinii

Cukinia jest warzywem bogatym w składniki odżywcze, takie jak witaminy i składniki mineralne. Możemy w niej znaleźć między w dużych ilościach: potas, magnez, żelazo oraz witaminy: C, K, PP, beta karoten i witaminę B1. Ponadto, jest jednym z tzw. warzyw bezpiecznych, które oprócz lekkostrawności charakteryzuje brak odkładania niebezpiecznych dla życia i zdrowia metali ciężkich. 

Właściwości cukinii 

Ze względu na zasób wartości odżywczych cukinia posiada liczne właściwości prozdrowotne. Przede wszystkim jest warzywem o niskiej kaloryczności, dzięki czemu można jej zjeść sporo bez obawy o dodatkowe kilogramy. Dlatego też, tak szerokie jest zastosowanie tego warzywa w kuchni, gdzie przyrządza się z niej liczne dania, takie jak: placuszki z cukinii, leczo, czy cukinie faszerowane. Oprócz tego, dzięki lekkostrawności cukinię chętnie podaje się dzieciom jako jeden z pierwszych produktów w diecie uzupełniającej karmienie piersią. 
Cukinia oprócz małej kaloryczności ma tez niski indeks glikemiczny, dlatego polecana jest osobom z cukrzycą.

Jak spożywać cukinię

Powszechnię cukinię spożywamy w wersji smażonej lub pieczonej, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby jeść ją na surowo, na przykład jako dodatek do sałatek. Jadalne są również jej kwiaty, które smakują doskonale po usmażeniu. Z cukinii najczęściej przyrządzamy leczo, placuszki, kremową zupę, ale również może być ona składnikiem ciast. Wszystko bowiem zależy od naszej kulinarnej wyobraźni 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij