0
głosów
- +

Jak zaplanować wysyłki towarów w sklepie internetowym?

Autor:

Aktualizacja: 14.08.2017


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Ecommerce i Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 60 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Jak zaplanować wysyłki towarów w sklepie internetowym?

Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy? A może już taki prowadzisz, ale chcesz go rozwijać? Być może dotychczasowy system się nie sprawdza i chcesz go zmienić?


 Aby sklep dobrze funkcjonował i klienci byli zadowoleni, musisz wprowadzić dobrze zaplanowaną strategię nadawania i wysyłania paczek. Tutaj się dowiesz, co zrobić, aby zamówienia Twoich klientów docierały do nich szybko i bezproblemowo.

 

Blaski i cienie sklepu internetowego

 

Prowadzenie sklepu internetowego to atrakcyjna opcja biznesowa zyskująca coraz większą popularność. Coraz więcej osób próbuje swoich sił w sprzedaży wysyłkowej. Na pierwszy rzut oka ma ona same plusy - szeroki zasięg oferty dociera do dużej ilości klientów, nie ma potrzeby posiadania i utrzymywania kosztownego sklepu stacjonarnego, a co za tym idzie nie ma ograniczeń przestrzennych w ilości sprzedawanego towaru. Jednak trzeba pamiętać o trudnościach związanych z prowadzeniem sklepu internetowego. Sama kontrola wysyłki zamówień może okazać się problemem, zwłaszcza dla osób nieobeznanych w sprzedaży wysyłkowej. Zanim rozpoczniesz prowadzenie sklepu internetowego na dużą skalę, musisz zaplanować system wysyłki towarów.

 

Planowanie wysyłek krok po kroku

 

Planując wysyłkę towarów musisz opracować sprawny system adresowania paczek. W zależności od wielkości Twojego sklepu możesz zdecydować się na manualne wypełnianie i drukowanie etykiet, paragonów i faktur oraz listów przewozowych, bądź też automatyzację tego procesu. Wiele platform do tworzenia sklepów internetowych udostępnia narzędzia i programy pomocne w tym procesie. W innym przypadku podstawowe programy tekstowe, jak pakiet Word lub OpenOffice, również powinny spełnić tę rolę.

Po skompletowaniu zamówienia klienta przychodzi czas na jego zapakowanie. W zależności od wysyłanego produktu możesz użyć koperty wyłożonej folią bąbelkową bądź też kartonowego pudełka. Jeśli wysyłane produkty są delikatne bądź mogą się łatwo uszkodzić, pamiętaj o odpowiednim oznaczeniu opakowania, aby to zaznaczyć (przykładowo poprzez naklejkę “Uwaga, szkło!”). W przypadku paczek wypełnij wolne przestrzenie opakowania folią bąbelkową, zmiętymi gazetami bądź styropianem.

Wysyłanie dużej ilości paczek przez zwykłą pocztę może okazać się kosztowne, przy czym nie masz pewności, że przesyłki będą docierać na czas do klientów. Jeśli planujesz regularnie wysyłać duże ilości paczek, najkorzystniejszą dla Ciebie opcją będzie podpisanie umowy z brokerem kurierskim, potocznie zwanym pośrednikiem kurierskim. Zawierają oni umowy z firmami kurierskimi na duże ilości przesyłek, dzięki czemu mogą wynegocjować korzystniejsze ceny pojedynczych paczek. Dla osób prowadzących sprzedaż wysyłkową jest to szczególnie korzystne, ponieważ w takim przypadku można dostać jeszcze korzystniejszą ofertę na usługi kurierskie. Jednocześnie nie traci się na jakości. Nawet jeśli zawarło się umowę z brokerem, przesyłki kurierskie są realizowane przez przewoźników, z którymi pośrednik ma umowę. To zapewni Ci wysoką jakość usług, a w rezultacie zadowolenie klientów.

Prowadzenie sklepu internetowego to szansa na duże zyski, ale również duża odpowiedzialność.

Sprawny system kompletowania zamówień i wysyłki towarów to podstawa w bezproblemowym biznesie oraz klucz do satysfakcji kupujących. Dobry projekt pozwoli Ci wyskalować potrzebną siłę roboczą, aby w czasie większego popytu nie tracić tempa realizacji zamówień, a w okresie spokojniejszym ograniczyć ilość osób odpowiedzialnych za kolejne etapy realizacji zamówienia.

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij