0
głosów
- +

Zdrowe przekąski dla dziecka

Autor:

Aktualizacja: 28.07.2017


Kategoria: Rodzina i Wychowanie / Dzieci


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 222 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Niespodziewany głód na drobną przekąskę potrafi dopaść każdego. W przypadku dzieci jest szczególnie ważne, by w tym momencie nie sięgały po słodkości lub słone przekąski z dużą ilością soli.


 Zbilansowana dieta jest szczególnie dla nich ważna w okresie, kiedy ich ciała znajdują się w ciągłej fazie wzrostu. Tak samo istotne jest kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, które rzutują na całe późniejsze życie naszych pociech. 

Zdrowe przekąski do szkoły

Warto pamiętać, że przekąski dla dziecka do szkoły muszą być podane w takiej formie, by ich zjedzenie było wygodne i łatwe. Dobrym pomysłem jest przygotowanie pełnoziarnistych kanapek, w których można "przemycić" wiele zdrowych produktów - warzyw, past rybnych czy chudych wędlin. Równie łatwo jest je spakować do plecaka, wystarczy bowiem specjalny pojemnik. 

Można pokusić się również o upieczenie zdrowych muffinów, które wybornie smakują na zimno. Mogą być przygotowane na słodko - na przykład z żurawiną, lub w wytrawny sposób - ze szpinakiem lub marchewką. 

Drugie śniadanie w domu

Tu można wykazać się naprawdę sporą fantazją. Trzeba pamiętać o tym, że odpowiednie żywienie jest inwestycją w przyszłe zdrowie dziecka i nie ograniczać się do wręczenia mu na drugie śniadanie słodkiej bułki. 

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, które wcale nie zajmuje wiele czasu, jest przygotowanie kolorowej sałatki. Można ją przygotować z mieszanki zieleniny, czyli rukoli, szpinaku i różnych sałat. W połączeniu z lekkim dressingiem, ziarnami słonecznika, dyni lub pestkami granatu, da nam to lekką i pyszną przekąskę. 

Smacznym i szybkim sposobem na zdrowy posiłek jest przygotowanie koktajlu warzywno-owocowego. Jego ogromną zaletą jest fakt, że znaleźć może się w nim praktycznie wszystko. Buraki, natka pietruszki, szpinak, marchew - wiele dzieci nie tknie tych warzyw, ale z chęcią wypije je w pożywnym koktajlu.

Zdrowe przekąski możemy przyrządzić samodzielnie z wielu składników, które mamy w naszej domowej spiżarni. To, czy zasmakują one naszym posiechom zależy od naszej pomysłowości oraz chęci. 

Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź tutaj

Lista Tagów: zdrowe przekąski, dzieci

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij