W ostatnich latach dużą popularność w biznesie zyskało pojęcie Marketing automation, które polega na zautomatyzowaniu działań marketingowych przy użyciu specjalnego oprogramowania. Umiejętne wdrożenie innowacyjnych technologii informatycznych pozwala na usprawnienie podejmowanych akcji marketingowych i poprawę efektywności sprzedaży. 

Data dodania: 2017-07-17

Wyświetleń: 891

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Nowoczesne rozwiązania z zakresu marketing automation doskonale sprawdzą się zarówno w dużych przedsiębiorstwach, jak i tych mniejszych, działających lokalnie. Niezaprzeczalnym atutem technologii do automatyzacji marketingu i sprzedaży jest możliwość ich dostosowania do potrzeb i specyfiki konkretnego biznesu.

Na czym to dokładnie polega?

Marketing automation umożliwia gromadzenie, a następnie skuteczne wykorzystywanie danych dotyczących zachowań swoich aktualnych i potencjalnych klientów. Śledzenie ścieżki zakupowej czy reakcji na konkretne akcje i działania ułatwia dostosowanie przekazu reklamowego do indywidualnych potrzeb i zainteresowań odbiorców. Personalizacja oparta na analizie zebranych informacji jest tutaj kluczowym zagadnieniem.

Personalizacja przekazu

Rynek towarów i usług jest ogromny, a oczekiwania odbiorców zróżnicowane. Tu z pomocą przychodzą rozwiązania marketing automation, dzięki którym firma nie musi wysyłać jednakowego komunikatu do wszystkich potencjalnych klientów. Dzisiaj klienci stawiają rynkowi wysokie wymagania. Nie interesuje ich masowa oferta, z której mogą skorzystać wszyscy inni konsumenci. Chcą czegoś więcej, a to więcej oznacza przede wszystkim wsłuchanie się w ich potrzeby i zaproponowanie indywidualnej, skrojonej na miarę oferty. Dzięki temu mogą poczuć, że danej firmie naprawdę zależy na każdym kliencie z osobna.

Coraz więcej firm decyduje się na inwestycję w platformy marketing automation, które nie tylko ułatwiają zbieranie danych demograficznych i behawioralnych, ale przede wszystkim pozwalają automatyzować wiele działań i oszczędzać w ten sposób cenny czas. Ponadto ważnym atutem tych rozwiązań jest możliwość monitorowania skuteczności prowadzonych akcji i ich bieżącą modyfikację, by osiągnąć jak najwięcej korzyści.

Do zalet marketing automation z pewnością należą:
 

- usprawnienie pracy działów marketingowych i sprzedaży

- generowanie leadów sprzedażowych

- budowanie lojalności klienta

- poprawa wizerunku firmy

- poprawa efektywności akcji marketingowych i zwiększenie sprzedaży

Nie ulega wątpliwości, że w dobie rosnącej konkurencji i rynków zbytu towarów i usług technologie marketing automation mogą znacząco przyczynić się do wzrostu zysków. Trzeba je tylko umiejętnie wdrożyć i wykorzystywać ich zaawansowane możliwości.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena