Platforma komunikacyjna Facebook Messenger to jedna z najprężniej rozwijających się na rynku.

Data dodania: 2017-05-15

Wyświetleń: 834

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

 Częste aktualizacje dostarczają nowych, atrakcyjnych funkcjonalności dla użytkowników, ale też dla developerów. Warto spojrzeć co nowego posiada chatbot M, oficjalny wirtualny doradca Facebooka, jakie zmiany szykują się dla kodów na Messengerze oraz w świecie gier dostępnych na platformie.

Chatbot M ma już całkiem dokładnie wyczuwać, kiedy rozmawiamy ze znajomymi o planach, na przykład obiadowych i polecać w tym momencie najlepsze lokale korzystając z bazy delivery.com. Ta aktualizacja ma również obejmować grupowe płatności. Na razie opcja dostępna ma być tylko na terytorium Stanów Zjednoczonych. Platforma zaktualizowana została również w obszarze gier. Rozgrywki z naszymi znajomymi zobaczymy w specjalnej zakładce, a sam mechanizm gier polegać ma na rundach turowych. Takie urozmaicenie powinno przyjąć się dla miliarda użytkowników Messengera, ponieważ według statystyk w samych rozegranych gier na komunikatorze było już 1,5 miliarda w ciągu ostatnich 90 dni.

Nowości zobaczymy też na obszarze wykorzystywania kodów QR. Ich skanowanie dostępne już będzie na wydarzeniach takich jak koncerty i mecze, dając użytkownikom dostęp do szeregu nowych informacji i danych. Chociaż popularność kodów QR nigdy nie była zbyt duża, to taka aktualizacja może sprawić, że chętniej będziemy z nich korzystać, a same kody zyskają na popularności wśród reklamodawców i brandów.

Narzędzie do generowania kodów to szansa dla biznesowej sfery na Messengerze. Firmy będą mogły tworzyć własne kody i pracować nad ciekawymi strategiami marketingowymi. Dla brandów oznacza to wdrażanie narzędzi osobno do handlu i osobno do reklamy. Chatbot sprzedażowy miałby wtedy inne funkcje niż ten stworzony ekskluzywnie na potrzeby marketingu.


Każda zmiana na Messengerze to krok do przodu dla conversational commerce, botów i AI. Im więcej ciekawych funkcji oferują nam wirtualni asystenci, tym łatwiejsze staje się reklamowanie botów, a także odkrywanie ich na platformie przez użytkowników.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena