0
głosów
- +

Jak usprawnić obsługę klienta

Autor:

Aktualizacja: 01.05.2017


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 210 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Jak usprawnić obsługę klienta

Klienci mają dzisiaj bardzo duże wymagania w kwestii swojej obsługi. Usługi mają być realizowane szybko, personalnie i przede wszystkim – mają być dostępne wszędzie i o każdej porze.


 Firmy chcą dostarczyć najlepszych rozwiązań, jednak napływ nowych narzędzi takich jak web chat lub boty na facebooku sprawia, że często nie mogą zdecydować się w co najlepiej zainwestować swoje pieniądze.

Chatboty to często najchętniej wybierana opcja dla sektora obsługi klienta. Odpowiadają zwykle na setki standardowych pytań i wyręczają obciążonych zadaniami pracowników. Wydawać się może, że taka funkcjonalność zachęci wszystkie firmy do inwestycji w boty na facebooku, niestety pojawiają się również obawy. Pierwsze takie narzędzia zaliczały liczne wpadki i tym samym zrażały klientów do kontaktu z marką. Kolejnym minusem jest również brak gwarancji czy rozmowa z botem pomoże rozwiązać problem konsumenta i zapewnić dobre doświadczenia.

Przede wszystkim, aby osiągnąć zamierzone efekty, firmy muszą pamiętać o kilku ważnych zasadach. Boty na facebooku powinny być proste i rozwiązywać kilka ważnych problemów, nie setki. Tylko to zapewni im sprawne działanie. Po drugie, ich istotą nie jest pełne zastąpienie człowieka, lecz działanie z pracownikiem w duecie. Chatbot może pomóc działowi obsługi klienta, a ludzie pracujący w tym sektorze sukcesywnie będą go ulepszać, tworząc przy tym istny dream team. Krytyczne operacje nadal mogą być wykonywane przez specjalistów, w między czasie wirtualny asystent zajmie się zbieraniem danych o kliencie i lepszym kolejkowaniem zadań.

Po pewnym czasie boty na facebooku staną się coraz mądrzejsze i podołają trudniejszym wyzwaniom. Każda interakcja z klientem wzbogaci je o wiedzę o preferencjach, typowych wyborach i charakterze osoby. Najważniejsze jest jednak, aby przemyśleć zestaw funkcjonalności naszego bota, dobrać idealną platformę, na której będzie działał i obsługiwał naszych klientów.

Przemyślana strategia na pewno przyniesie firmie zamierzone działania i zmieni podejście wielkich korporacji do narzędzi opierających się na sztucznej inteligencji.

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij