0
głosów
- +

Przepis na dochodowy e-biznes

Autor:

Aktualizacja: 14.04.2017


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 1 głosów ujemnych
  • 351 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Przepis na dochodowy e-biznes

Biznes internetowy to szansa na odmianę swojego życia. Pracujesz kiedy chcesz, robisz to co kochasz, a do tego masz szansę zarobić duże pieniądze. Niewyczerpalny potencjał e-biznesu sprawia, że jeśli myślisz o wolności finansowej i sukcesie zawodowym to warto pomyśleć nad biznesem w Internecie.


Dlaczego przedstawiam przepis na dochodowy e-biznes? Ponieważ z roku na rok wzrasta liczba osób zainteresowanych tego typu działalnością. Ludzie zaczęli dostrzegać ogromny (a nawet niewyczerpalny) potencjał Internetu jako miejsca, w którym można otworzyć bardzo dochodowy biznes.

Jak powiedział swego czasu najbogatszy człowiek świata – Bill Gates - „Za kilkanaście lat na świecie istnieć będą dwa rodzaje biznesu. Ten w Internecie, i ten który upadł”. To mówi wiele – a skoro mówi tak wizjoner i człowiek obeznany w świecie biznesu na tyle dobrze, na ile świadczy zgromadzony przez niego majątek – to można zakładać, że faktycznie jeśli na dobre myślimy o biznesie XXI wieku to powinien to być biznes internetowy.

Czy warto zarabiać w Internecie?

Oczywiście, że warto zarabiać w Internecie, ponieważ potencjał tego rynku jest wręcz niewyczerpalny, a wydatki Polaków na zakupy przez sieć wzrastają z roku na rok i to bardzo szybko. Zresztą zarabiając w Internecie wcale nie trzeba ograniczać się do sprzedaży towarów czy usług na rynku lokalnym, krajowym. Nic nie stoi na przeszkodzie by sprzedawać swoją pracę czy produkty na cały świat! I to właściwie nie wychodząc z domu.

Blisko 50% Polaków w 2016 roku zadeklarowało zakupy przez Internet. To około 20 milionów osób. 20 milionów osób, które mogą być Twoimi klientami. Nawet malutki ułamek tych potencjalnych klientów może Ci zagwarantować ogromne zarobki. Czy to nie wystarczający argument za tym, żeby zarabiać w Internecie?

Jeśli wciąż nie czujesz się przekonany to dodaj do tego fakt, że w Internecie można zarabiać niemal na wszystkim. Od tradycyjnego handlu przez liczne usługi (dostępne tylko w Internecie – jak choćby wykonywanie stron internetowych, ich pozycjonowanie) przez sprzedaż produktów elektronicznych. Co więcej – w Internecie znacznie łatwiej znajdziesz klientów na specjalistyczne. Otwarcie sklepu z akcesoriami dla malarzy w małym mieście może nie mieć sensu – ale w Internecie? Zamówienia mogą spływać z całej Polski.

Ile można zarobić w Internecie?

Nie da się jednoznacznie określić kwoty jaką możesz zarobić w Internecie. Wiele zależy od Twojego zaangażowania, oferowanych produktów (usług), popytu, działań konkurencji, skuteczności Twojej oferty, jakości, cen, nakładu pracy, rynku.

Niewątpliwie jednak zarobki na biznesie internetowym mogą być ogromne. Co jednak najważniejsze jesteś w stanie zarabiać pieniądze robiąc to co kochasz, kiedy chcesz – bez nadzorującego Cię szefa, bez obowiązku pracy „od 8 do 16 w każdy poniedziałek, wtorek, środę, czwartek i piątek”. Czy nie jest to cudowna perspektywa?

Aby zarabiać w Internecie musisz mieć plan – biznesplan

Podobnie jak w przypadku biznesu tradycyjnego, również aby zarabiać w Internecie musisz mieć biznesplan. Musisz wiedzieć co sprzedawać, komu i jak to robić skutecznie.

Wydaje się proste, ale w praktyce wymaga naprawdę trafionego pomysłu, a przede wszystkim odpowiedniej analizy i planowania działań. Sporo osób zakłada biznes internetowy mając w nadziei, że „jakoś sam się rozkręci”. „Dodamy parę reklam AdWords, zrobimy profil na Facebooku, napiszemy kilka postów na forach”. Niestety często jest w tym wiele zguby, ponieważ brak zaplanowanych działań, planu pozwala łatwo zapominać o obowiązkach, nie trzymać się tego co sobie założyliśmy.

Jakkolwiek skuteczny jest (lub nie jest) biznesplan, tak bardzo mocno pomaga on organizować pracę, a to już pierwszy krok do tego, żeby zarabiać w Internecie (czy na jakimkolwiek innym biznesie).

W biznesplanie napisać można bardzo wiele, ale najlepiej sprawdzają się konkretne działania zaplanowane na konkretne terminy. Niech są to działania zmierzające do pozyskiwania klientów, optymalizacji oferty, podnoszenia skuteczności reklam czy analizy działań. Przede wszystkim jednak musisz wiedzieć:

  • co chcesz sprzedawać,
  • komu to sprzedasz (i jak pozyskać takich klientów),
  • jak to sprzedasz.

Pozyskaj odpowiednich klientów – i zarabiaj

Pierwszym ważnym punktem w biznesplanie – zaraz po tym jak zdecydujesz się na czym chcesz zarabiać jest plan pozyskiwania klientów. Nie da się sprzedać produkt bądź usługi jest klienci nie będą trafiać na Twoją ofertę. A więc klienci są kluczowym elementem udanego biznesu, prawda? Skąd ich pozyskać?

Musisz zrobić plan pozyskania klientów. Nie tylko zastanów się kto będzie Twoim klientem (kto będzie najbardziej zainteresowany Twoją ofertą, jaka grupa osób potrzebuje Twojej usługi, produktu, komu jest to potrzebne), ale też weź pod uwagę gdzie takich klientów można pozyskać.

Wszystkie komunikaty, działania marketingowe w tym obszarze powinny być dopasowane do grupy Twoich klientów. Dla różnych grup stosuje się różne korzyści, różny język przekazu czy formy reklamowe. Ich odpowiednie dopasowanie (a wcześniej prawidłowe zdefiniowanie grupy docelowej) jest absolutnie kluczowe dla powodzenia e-biznesu.

Sprzedać produkt – jak to zrobić by zarobić

Po tym kiedy udało Ci się zdefiniować grupę potencjalnych klientów i stworzyć plan pozyskiwania zainteresowanych produktem czy usługą osób, wiesz już co będziesz sprzedawać musisz nauczyć się to robić skutecznie.

Niestety, ale spora część e-biznesów „pada”, ponieważ ludzie nie potrafią sprzedawać. Wydawać by się mogło, że wystarczy stworzyć dobry produkt, pozyskać potencjalnych klientów, a potem sprzedaż napędzi się sama. Tak jednak nie jest z kilku powodów.

Głównym powodem jest to, że nieskutecznie przekonujesz do zakupu. Miewasz tak czasem, że wchodzisz do sklepu i sprzedawca tak Cię przekonuje, że pozbywasz się obaw i kupujesz produkt bez większego namysłu?

Miewasz również tak, że idziesz do sklepu z zamiarem zakupu, a mimo to nie kupujesz, bo „coś” Cię do tego zniechęciło?

Właśnie na tym polega różnica pomiędzy skuteczną a nieskuteczną sprzedażą. Wystarczy zastosować kilka sprawdzonych sztuczek, żeby zamienić klientów wahających się, uciekających, w tych, którzy kupują bez zastanowienia.

Gotowy przepis na sukces w e-biznesie

Czas to pieniądz. Powiedzenie doskonale odnajdujące się w dzisiejszych czasach, szczególnie w świecie biznesu. Jak widzisz otwarcie dochodowego biznesu jest pozornie bardzo proste – stworzyć dobry produkt, pozyskać klientów i skutecznie sprzedawać.

Pozornie, bowiem rzeczywistość szybko weryfikuje większość biznesplanów. Okazuje się, że skutecznej sprzedaży można nauczyć się po kilku miesiącach prób i błędów, a produkt wcale nie jest taki dobry jak wydawało nam się na początku.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak zarabiać w Internecie, przede wszystkim co najbardziej opłaca się sprzedawać (jaki biznes otworzyć), skąd i jak pozyskiwać klientów i przekonywać ich do zakupu to zapisz się na kurs na stronie jaki-biznes.pl

Skorzystaj z gotowego planu na e-biznes, nie trać czasu, środków finansowych i swojej pracy na działania, które nie dadzą Ci zarobić. Naucz się robić dochodowy biznes internetowy i zarabiać na nim od pierwszych dni!

E-biznesem zajmuję się od kilku lat. Po początkowych porażkach przyszedł czas na naukę. Porzuciłem rozwiązania, które tylko pozornie wydawały się świetnym pomysłem na e-biznes. 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij