0
głosów
- +

Od czego zacząć komunikacje w mediach społecznościowych?

Autor:

Aktualizacja: 08.03.2017


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing Społecznościowy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 259 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Od czego zacząć komunikacje w mediach społecznościowych?

Każdy biznes, który chce się rozwijać i zdobywać nowych klientów musi myśleć o swojej promocji. W dzisiejszych czasach jedną z bardziej skutecznych jej form jest marketing internetowy. Dzięki niemu możemy trafić do tych osób, które z dużym prawdopodobieństwem są zainteresowani naszym produktem czy usługą.


Nikogo nie dziwi fakt, że w dobie komputerów i internetu jednym z najbardziej skutecznych rodzajów marketingu jest właśnie marketing internetowy. Dzięki niemu możemy bez wychodzenia z domu trafić do milionów ludzi na całym świecie. Obecnie bardzo popularną formą promocji i reklamy jest ta w mediach społecznościowych.

Kiedy kilkanaście lat temu Mark Zuckerberg wraz z kolegami stworzył pierwszą wersje Facebooka, nie do końca zdawał sobie sprawę, że zostanie miliarderem. Dziś z jego medium społecznościowego korzysta ponad miliard ludzi na całym świecie. Są to osoby w różnym wieku głównie młode, chociaż ostatnio zauważa się, że coraz więcej osób starszych dołącza do grona facebookowiczów. Każdy zarejestrowany użytkownik Facebooka spędza na nim co najmniej kilkanaście minut w ciągu dnia. Jest to więc kanał z bardzo dużym potencjałem.

Jak promować swój biznes na fejsie?
Powinniśmy zacząć od założenia fanpage’a swojej firmy lub marki. Przypomina on bardzo prywatne profile użytkowników, jednak posiada kilka dodatkowych opcji. Jest on czymś na wzór wizytówki naszej firmy właśnie w portalu Facebook.

Gdy już to zrobimy, powinniśmy jak najdokładniej uzupełnić wszystkie potrzebne informacje. Wgranie odpowiednich zdjęć, grafik, ustawienie opisów jest kluczowe, żeby nasz firmowy profil dobrze się prezentował i był atrakcyjny dla potencjalnych klientów.

Następnie powinniśmy zacząć komunikacje z innymi użytkownikami i zacząć budować społeczność. W praktyce polega to na regularnym dodawaniu postów na naszą tablicę. Powinny być one związane z branżą, w której działamy oraz promować nasze produkty. Należy jednak zachować tutaj zdrowy umiar. Powinniśmy dawać ludziom jak najwięcej treści, które mogą ich zainteresować, natomiast reklam powinna być tylko dodatkiem. Dzięki temu ludzie chętnie będą wchodzić na nasz profil i obcować z naszą marką.

Na koniec warto pomyśleć również nad płatną reklamą, która może trafić do wybranych grup docelowych. Facebook, umożliwia stworzenie grupy marketingowej, do której będą trafiać nasze posty oraz inne reklamy. Dzięki temu maksymalnie zwiększamy szanse, że nasze treści trafią tylko do tych osób, które naprawdę mogą być zainteresowane, tym co robimy.

Jeżeli jednak marketing internetowy to dla ciebie czarna magia, być może warto oddać prowadzenie swojego profilu firmowego w ręce profesjonalistów. Dzięki temu unikniemy dodatkowej pracy i będziemy mieli pewność, że nasz profil będzie spełniał standardy, jakie obecnie są wymagane, by zaistnieć w medium społecznościowym, jakim jest Facebook.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij