0
głosów
- +

Po czym rozpoznasz dobrego sprzedawcę w sieci?

Autor:

Aktualizacja: 06.02.2017


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 361 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Po czym rozpoznasz dobrego sprzedawcę w sieci?

Zakupy internetowe zyskują coraz większą popularność oraz zaufanie konsumentów. Jeszcze do niedawna dość trudno było wyobrazić sobie kupowanie jedzenia albo ubrań w sieci, a dziś to właśnie sklepy o tym profilu działalności najlepiej się rozwijają. Po czym poznać rzetelnego sprzedawcę?


Szukając dobrego dostawcy w Internecie, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Niektóre z nich widać już na pierwszy rzut oka – strona internetowa powinna być przejrzysta i wyglądać profesjonalnie. Klient nie może mieć problemu z rozeznaniem się co do czasu dostawy zamówienia czy też parametrów, które składają się na całościową cenę. To jednak nie wszystkie kwestie, które decydują o tym, czy sprzedawca jest godny zaufania.

1. Opinie poprzednich klientów

Zanim skorzystasz z usług dostawcy, który sprzedaje towar w Internecie, sprawdź, co mówią o nim poprzedni klienci. Przykładowo, jeśli chcesz zrobić zakupy w supermarkecie internetowym, zajrzyj na jego profile w mediach społecznościowych. Przejrzyj też fora i blogi, na których mogą wypowiadać się osoby mające za sobą zakupy w sklepach takich, jak Tesco online, Piotr i Paweł albo Frisco. Opinie internautów to nie jedyny sposób na zdobycie wiedzy na temat solidności dostawcy.

W 2016 roku powstał ranking sklepów online, w którym zbadano sklepy Tesco, Auchan, Piotr i Paweł, E.Leclerc oraz Frisco. Opinie na temat jakości asortymentu, sposobu dostawy, elastyczności czasu dostawy czy dostępnych form płatności zostały zebrane w jednym miejscu i podsumowane. Najlepiej wypadł sklep Frisco, opinie o Auchan oraz sklepie Piotr i Paweł także były bardzo korzystne.

2. Sprawdzaj poziom komunikacji z klientem

Jest to bardzo łatwe, szczególnie, jeśli sklep ma założony profil w mediach społecznościowych albo sprzedaje swoje towary za pośrednictwem jednego z serwisów aukcyjnych – na przykład Allegro. System komentarzy pozwala dokładnie prześledzić, jak sprzedawca zachowuje się w razie, gdy jakość jego usług nie zadowoliła klienta.

Jeśli natomiast sklep ma profil w mediach społecznościowych, ale nie odpowiada za jego pośrednictwem na zapytania klientów (szczególnie, jeśli dotyczą niewygodnych kwestii), także może być to informacją świadczącą o poziomie obsługi klienta w razie ewentualnych reklamacji.

3. Kompetentny personel

Dobry sprzedawca umożliwia kontakt ze specjalistą, który jest w stanie kompetentnie rozmawiać na temat asortymentu oraz doradzić najbardziej dopasowany do potrzeb klienta produkt. To bardzo ważne szczególnie dlatego, że podczas badań rynku konsumenci często podają możliwość uzyskania porady jako jedną z głównych zalet sklepów stacjonarnych. Jeśli zadzwonisz lub napiszesz na czacie do sprzedawcy i nie uzyskasz odpowiedzi lub będzie ona niezadawalająca, możesz z czystym sumieniem poszukać dostawcy, który ma więcej serca do klientów. 

Licencjonowane artykuły publikuje i tworzy Artelis.pl


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij