Z newslettera korzystają zarówno handlowcy, jak również redakcje prasowe. Tradycyjnie przygotowywany był na papierze, obecnie rozsyła się go głównie w formie elektronicznej.

Data dodania: 2017-02-06

Wyświetleń: 1005

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Newsletter pełen przydatnych informacji

 Wykorzystuje się przy tym adresy mailowe osób prenumerujących wydawnictwa tematyczne lub konsumentów, zarejestrowanych w bazie danego sklepu czy firmy.

Źródło informacji
Za pośrednictwem newslettera można poinformować klientów o aktualnych promocjach bądź planowanych akcjach marketingowych. Często służy również do dzielenia się informacjami branżowymi z wybraną grupą odbiorców. Aby jednak mógł spełniać swoje zadanie, wymaga rzetelnego przygotowania.

Jak opracować dobry newsletter
Dobry newsletter to przede wszystkim wiadomość, która dotrze do przedstawicieli danej grupy społecznej. O ile bazę klientów tworzy się obecnie dosyć łatwo, to jednak trzeba umieć ich również zainteresować. Po pierwsze liczy się umiar. Niektórych nadawców kusi, aby wypełnić wiadomość bogatym opisem oferty czy rozbudowaną informacją. Opłaca się jednak ograniczyć do najważniejszych kwestii, a tekst uzupełnić odnośnikiem "sprawdź" lub "zobacz więcej". W ten sposób wiadomość pozostaje czytelna, a zainteresowani mogą w prosty sposób dotrzeć do szczegółów.

Minimalizm wskazany jest również w podejściu do grafiki. Zdjęć i obrazów nie może być zbyt dużo. Poszczególne z nich powinny być również niewielkich rozmiarów, ale odbiorca mógł szybko się z nimi zapoznać. Współcześni internauci lubią prostotę i łatwe rozwiązania. Warto zaprojektować newsletter tak, aby odpowiadał barwom kojarzonym z konkretną firmą. Jest to ważny element wizerunku. Nie należy o nim zapominać, jeżeli liczy się na zbudowanie spójnego i rozpoznawalnego obrazu firmy czy instytucji.

Czas na newsletter
Poza projektem ważna jest również częstotliwość, z jaką wysyła się materiały do odbiorców. Wiele zależy tutaj od możliwości nadawcy. Powinien komunikować się z adresatami tylko wówczas, kiedy ma coś  interesującego do przekazania. Nadmiar wiadomości może zniechęcić odbiorców.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena