Jeszcze całkiem do niedawna aplikacje na smartfony były dodatkiem do różnego rodzaju usług czy ciekawostką, jaka mogła stanowić element przyciągania do siebie dodatkowych grup klientów. Zmieniło się to jednak bardzo szybko i nie wiadomo tak naprawdę kiedy.

Data dodania: 2016-10-19

Wyświetleń: 817

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Nawet w naszym kraju, który zazwyczaj jest kilka lat do tyłu w stosunku do globalnych trendów, nie da się już w zasadzie obejść bez aplikacji na smartfony, zwłaszcza jeśli oferuje się różnego rodzaju usługi informatyczne.

Mobilny konsument

Projektowanie aplikacji mobilnych stało się koniecznością nie ze względu na jakiś wymóg formalny, ale ze względu na zmianę zachowań klientów. Co roku publikowane są dane odnośnie tego, ile czasu internauta spędza w sieci przy użyciu różnych urządzeń. Ilość czasu na tabletach i zwłaszcza telefonach rośnie w zastraszającym tempie. Z tego powodu tworzenie aplikacji na urządzenia mobilne staje się nie tyle korzystne, co po prostu niezbędne, ponieważ jeśli klient będzie miał do wyboru skorzystanie z aplikacji firmy konkurencyjnej lub korzystanie ze zwykłej strony internetowej firmy, prawdopodobnie skorzysta z aplikacji. Zapewnia mu to po prostu większą wygodę, mniejszy transfer danych i co w zasadzie jest tutaj najważniejsze, jest to po prostu modny sposób na podejście do tej kwestii, a typowa osoba korzystająca ze smartfona jest nawet bardziej podatna na mody niż typowy internauta.

Koszty wcale nie są duże

W oczywisty sposób wielu przedsiębiorców zastanawia się, ile kosztuje aplikacja mobilna, jak wielką dziurę w budżecie firmowym spowoduje wykonywane na zamówienie projektowanie aplikacji mobilnych? Faktycznie do niedawna było to bardzo kosztowne, ponieważ ilość osób zajmujących się tym na odpowiednim poziomie była stosunkowo niewielka w stosunku do ilości zamówień. Obecnie sytuacja jest dokładnie odwrotna, więc w naturalny sposób ceny zdecydowanie spadły i wykonanie niewielkiej, prostej aplikacji nie powinno być poza zasięgiem finansowym nawet stosunkowo niewielkich firm.

W rzeczywistości jednak należy się zastanowić, czy na pewno tego typu narzędzie informatyczne zawsze będzie danej firmie potrzebne. Na rynku można zauważyć, że firmy mają swoje aplikacje i bywa tak, że pies z kulawą nogą się nimi nie interesuje. Tak jak w przypadku wszystkich działań promocyjnych, konieczne jest bowiem zaoferowanie klientowi wartości, której ten może pożądać. Jeśli dane przedsiębiorstwo nie ma nic specjalnego do zaoferowania przez ten kanał ze względu na swój typ działalności, nie ma sensu tworzyć specjalistycznej aplikacji.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena