Jeżeli pokusimy się o małe badanie statystyczne i grupie przechodniów zadamy pytanie „Która godzina?”, na pewno zdecydowana większość z nich sięgnie po swój telefon i na nim odczyta czas. Wydaje się, że w świecie urządzeń mobilnych naręczny zegarek jest przeżytkiem mającym miejsce tylko w lamusie.

Data dodania: 2016-04-14

Wyświetleń: 914

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Nie jest to jednak do końca prawdą. Owszem, jeśli spojrzymy na zegarek tylko jako urządzenie odmierzające czas, można uznać, że jego użyteczność jest niewielka. Można podnieść kwestię zegarka jako gadżetu modowego, którego wygląd zmienia się sezonowo, zgodnie z obowiązującymi trendami. Dla pewnej grupy osób zegarek to nie tylko czasomierz czy akcesorium. To inwestycja.

Mowa tutaj oczywiście o przedstawicielach wyższych sfer i biznesmenach. Obowiązuje wśród nich swoisty kod zegarkowy, a czasomierz jest odzwierciedleniem zajmowanej pozycji, statusu majątkowego i gustu. Wystarczy rzut oka na nadgarstek, by wiedzieć, z kim ma się do czynienia. W wytwornym towarzystwie marki luksusowych zegarków są cenione nie mniej niż projektanci haute couture i producenci wysokiej klasy samochodów. Dlatego zakup markowego zegarka jest niezbędną inwestycją w swój wizerunek. W świecie milionowych transakcji biznesmen bez należycie drogiego i prestiżowego zegarka nie będzie traktowany poważnie.

W wyższych sferach nieodmiennie najbardziej ceni się klasykę i takie też tradycyjne zegarki z prostą tarczą cieszą się największym powodzeniem, zwłaszcza wśród mężczyzn noszących na co dzień garnitur. Trzeba tu zwrócić uwagę, że zegarki na bransolecie są traktowane jako wytworna biżuteria. Dużą popularnością cieszą się modele z limitowanych edycji oraz egzemplarze wyprodukowane jeszcze przed wojną – na aukcjach osiągają one zawrotne ceny. Oczywiście zawsze trzeba zadbać, by zegarek pasował do stroju właściciela i jego osobowości, a także pory dnia i charakteru spotkania. Równie istotna jest wielkość zegarka – na szczupłej ręce ciężki zegarek z dużą kopertą będzie sprawiał bardzo niekorzystne wrażenie. Tak samo źle będzie prezentował się mężczyzna z masywnym przedramieniem, na którym jest mały, lekki zegarek.

Specyficzną grupę zegarków stanowią modele sygnowane przez znanych projektantów oraz gwiazdy show-businessu. Zwykle zegarki takie cieszą się sezonowym powodzeniem, a ich popularność szybko przemija. Ponadto zwykle opatrzone są dużym, wyraźnym logiem, co w świecie biznesu nie jest mile widziane. Istnieją jednak modele z kolekcji klasycznych i te jak najbardziej będą pasowały do biznesowego wizerunku.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena