0
głosów
- +

Nordic Walking – Wprowadzenie

Autor:

Aktualizacja: 05.04.2016


Kategoria: Turystyka i Wypoczynek / Na sportowo


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 313 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Nordic Walking – Wprowadzenie

Sezon narciarski za nami jednak to nie powód aby całkowicie żegnać się z dyscyplinami około-zimowymi. Nordic Walking bowiem doskonale sprawdza się nie tylko w warunkach zimowych ale uprawiać go można przez cały rok.


Moda na takie specyficzne spacery narodziła się w Finlandii w latach 20. XX wieku gdzie początkowo służyła ona jako dodatkowy trening dla narciarzy biegowych. Dziś Nordic Walking stał się tak popularną formą rekreacji, że uprawiają go zarówno dzieci jak i dorośli oraz osoby starsze, a dzieje się tak z powodu wielu zdrowotnych korzyści płynących z marszu z kijkami.

 

Maszerując w stylu Nordic Walking doskonale pracują i rozwijają się mięśnie klatki piersiowej oraz ramion, a dzieje się dzięki wykorzystaniu specjalnie wyprofilowanych kijków, którymi pomagamy sobie przy stawianiu kolejnych kroków. Kijki Nordic Walking odciążają nasze mięśnie nóg i stawy dlatego nie ulegają one zbyt wczesnemu przemęczeniu i pozwalają na znacznie dłuższe wędrówki niż podczas tradycyjnej przechadzki. Metoda ta jest dlatego polecana osobom starszym oraz borykającymi się z problemem nadwagi, których stawy i mięśnie na co dzień poddawane są znacznie większym obciążeniom niż jest to zalecane i korzystne dla organizmu.

 

Równomierna praca górnych i dolnych partii naszego ciała podczas spaceru z kijkami powoduje również znacznie zwiększone, bo dochodzące nawet do 40% spalanie kalorii co więc czyni Nordic Walking sportem, z którego korzyści mogą czerpać dosłownie wszyscy.

 

TECHNIKA CHODZENIA NORDIC WALKING

Czy zatem każdy z nas w dowolnym momencie może zacząć swoją przygodę z wędrówkami NW? Z reguły tak, bowiem kije Nordic Walking możemy zakupić dziś w niemal każdym sklepie sportowym. Żeby jednak w pełni czerpać z dobrodziejstw tej dyscypliny warto zwrócić uwagę na kilka podstawowych zasad związanych z prawidłową techniką marszu.
 

Postawa ogólna

Praktykując NW należy pamiętać o zachowaniu wyprostowanej sylwetki ciała i nie garbieniu się. Brzuch najlepiej zachować wciągnięty i utrzymywać ramiona w lekko zgiętej w łokciu pozycji. Podczas kroku należy pozwolić ciału na naturalne lekkie pochylenie się do przodu.
 

Krok podstawowy

Kroki powinniśmy stawiać zaczynając od pięty, podążając wzdłuż śródstopia i kończąc na palcach, z których powinniśmy się lekko wybijać. Warto również stawiać kroki nieco dłuższe niż normalnie aby odczuwać lekkie rozciąganie w pachwinach.
 

Ruch rąk i nóg

Podczas całego marszu nasze ręce i nogi powinny pracować naprzemiennie, czyli: prawa ręka, lewa noga i odwrotnie. Dłonie powinny znajdować się w ruchu na wysokości pępka.
 

Stosując się do tych kilku podstawowych zasad możemy już śmiało wyruszać na swoje pierwsze spacery z kijkami Nordic Walking. Nie warto jednak przesadzać na początku z odległościami, bowiem jak przy każdej dyscyplinie sportowej nasz organizm musi się dostosować i zaadaptować do nowej techniki chodzenia. Po pewnym czasie jednak Nordic Walking może stać się dla każdego z nas dyscypliną, która na stałe wpisze się w nasze zdrowe i sportowe życie.

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij