Mogłoby się wydawać, że pisanie tekstów przeznaczonych do publikacji w sieci nie jest specjalnie skomplikowane. Tymczasem skuteczne publikowanie w Internecie wiąże się ze znajomością kilku istotnych reguł. Dzięki nim nasze artykuły będą chętnie czytanie i rozpowszechnione.

Data dodania: 2016-02-17

Wyświetleń: 1159

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Sekrety webwritingu – jak pisać ciekawe teksty w Internecie

Nie takie seo straszne

Piszemy po to, by nas czytano. Najpierw jednak potencjalny czytelnik musi nasz tekst znaleźć. O tym, czy nasz artykuł pojawi się odpowiednio wysoko w indeksie Google, decyduje w dużej mierze umiejętne korzystanie z narzędzi pozycjonowania. Kiedy już znajdziemy frazy kluczowe, które są popularne wśród użytkowników sieci, musimy je poprawnie wykorzystać. Część początkujących copywriterów, pisząc na zlecenie, stara się maksymalnie nasycić swoje teksty słowami i frazami kluczowymi. Tymczasem jest to jedno z najgorszych rozwiązań. Artykuł pisany tylko pod przeglądarkę będzie zawsze mało przystępny dla czytelnika. Poza tym, Google promuje przede wszystkim wartościowe treści. Dlatego lepiej napisać bogaty w informację i poprawnie skomponowany tekst, po który chętnie sięgną nasi czytelnicy. Wysokojakościowe artykuły są bowiem wyżej premiowane przez wyszukiwarkę. Zainwestuj w jakość, nie w ilość.

Myśl strategicznie

Każde działanie o charakterze marketingowym powinno być stworzone wokół długoterminowej strategii. Zaplanuj sobie, o czym chcesz pisać, dla kogo i gdzie masz zamiar udostępnić swoje treści. Istnieje wiele narzędzi dobrego marketingu treści. Ich odpowiednie wykorzystanie pozwoli stworzyć sieć odsyłających do siebie tekstów, która podbije Twoją pozycję w indeksie Google.

I rzecz najważniejsza – dobra strategia promocji treści nie jest działaniem chwilowym, zorientowanym na doraźne efekty. Obierz sobie możliwie daleką perspektywę, którą wraz rozwojem swoich działań będziesz udoskonalał.

Pisz z pasją

Pisanie dobrych artykułów (a szczególnie pisanie na zlecenie) do sieci należy traktować jako swojego rodzaju misję. Nasze teksty mają realizować potrzeby czytelników. Tylko wtedy będą chętnie czytane i linkowane. Zadaj sobie pytanie o to, czy wiedza, którą dysponujesz, może być przydatna innym? Jak możesz pomóc i doradzić innym? Odpowiadając na te pytania, szybko obierzesz najlepszy sposób tworzenia i rozpowszechniania twoich treści. Czytelnicy chętnie docenią Twoją mądrość i szybko zgromadzisz wokół siebie grono wiernych odbiorców.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena