0
głosów
- +

Jak uniknąć wycofywania się z zakupów w sklepach internetowych?

Autor:

Aktualizacja: 30.12.2015


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 627 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Jak uniknąć wycofywania się z zakupów w sklepach internetowych?

Bardzo częstym zjawiskiem w sklepach internetowych jest zapełnianie koszyka, a następnie usuwanie z niego produktów. 


Najczęstsze przyczyny rezygnacji ze sfinalizowania transakcji to brak różnorodnych metod płatności, utrudnienia techniczne, niejasno napisany regulamin. Dobrze jest zapewnić potencjalnym klientom możliwość decydowania o sposobie i rodzaju wysyłki.

Różnorodność metod płatności

Klientom należy zapewnić szeroki wybór możliwości płatniczych. Jedna osoba woli płatność przelewem, inna płatność SMS, jeszcze inna płatność za pomocą kart płatniczych. Firmy, które obsługiwane są przez internet payment system, zwiększają szansę na pozyskanie klientów.

Krótki proces finalizacji zakupów oraz prosty i jasny formularz

Klienci porzucają koszyk z zakupami, kiedy okazuje się, że aby zrobić zakupy konieczna jest rejestracja w sklepie internetowym, konieczność podania danych, które nie są niezbędne do robienia zakupów lub po prostu proces finalizacji trwa zbyt długo. Klient może poczuć frustrację także wtedy, gdy jest proszony kilka- lub kilkanaście razy o potwierdzenie transakcji czy wpisanie kodu pocztowego.

Brak problemów technicznych

Utrudnienia techniczne, np. długie, ładowanie strony, występowanie błędów, to kolejne czynniki, które wpływają na rezygnację z finalizacji zakupów. Jeśli cena w podsumowaniu transakcji będzie się różniła od tej podanej na stronie, internauta szybko się zniechęci. Ważne jest, by strona posiadała zabezpieczenie – ważny certyfikat SSL.

Łatwy do zrozumienia regulamin

Jeśli regulamin pisany jest zawiłym językiem, zniechęca do akceptacji transakcji. Potencjalni klienci obawiają się, że zostaną oszukani – dzieje się tak szczególnie w przypadku mało znanych sklepów.

Koszt przesyłki

Klienci rezygnują z zakupów także w sytuacji, gdy koszt przesyłki jest zbyt wysoki w porównaniu z cenami konkurencji. Atrakcyjna cena powinna uwzględniać zarówno koszt produktu, jak i cenę wysyłki (dobrze, jeśli klient może wybierać między odbiorem osobistym, przesyłką kurierską, paczką pocztową dostarczaną na adres domowy, paczkomatem itp.)

Licencjonowane artykuły publikuje i tworzy Artelis.pl

Lista Tagów: zakupy, koszyk

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij