„Nie można już zadowalać się rynkiem, jaki jest, nie można już traktować sprzedaży jako sposobu na upchnięcie nabywcom, co tylko dany biznes produkuje. Trzeba kreować klientelę i rynki świadomą i systematyczną pracą.” Peter F. Drucker

Data dodania: 2008-07-29

Wyświetleń: 3586

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pojęcie zmiany jest nierozerwalnie związane z pojęciem zarządzania z dwóch powodów.
Po pierwsze: zanim zaczniemy zarządzać organizacją, firmą, zespołem ludzi, musimy nauczyć się kierować sobą, nabyć umiejętności, dzięki którym łatwiej jest podejmować spokojne i rozważne działania w zgodzie z samym sobą. Dlatego też każdemu menedżerowi niezbędna jest wiedza na temat: jak zarządzać czasem, jak radzić sobie ze stresem, jak kreować wizerunek.
Po drugie: zmiana nie jest jednorazowym aktem, który można kontrolować i nadzorować, zmiana stanowi proces, który wymaga wdrażania i zarządzania. Zarówno w małym, jak i wielkim biznesie, w zarządzaniu całością bądź funkcją, menedżer musi być przygotowany do Praktyki Zarządzania (Peter F. Drucker). Dlatego też niezbędna jest:

świadomość, że zmiany zawsze były, są i będą,

wiedza o zmianach, o skuteczności różnych strategii ich wprowadzania, o planowaniu zmian, o prawidłowościach ich przebiegu, o etapach procesu zmiany, o typowych reakcjach ludzi w sytuacji zmiany,

umiejętność reagowania na zmiany, radzenia sobie w sytuacji zmiany, udzielania wsparcia ludziom, planowania zmian.

Dobrą tendencją zmian w naszych czasach jest rosnąca świadomość kreowania nowego typu profesjonalisty: człowieka wierzącego w swoje możliwości, kierującego się wartościami, które stosuje w codziennych relacjach, człowieka z pasjami i zaangażowaniem, kształtującego świadomie swój niepowtarzalny styl działania. Może dzięki temu doprowadzimy do zmiany epoki wyścigu szczurów w epokę z drogowskazami, którymi kierował się w biznesie Peter F. Drucker: efektywność i … prawość.

Elżbieta P. Marta
Licencja: Creative Commons
0 Ocena