0
głosów
- +

Podstawy aktywności fizycznej

Autor:

Aktualizacja: 29.09.2015


Kategoria: Sport / Trening sportowy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 464 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Podstawy aktywności fizycznej

Aktywność fizyczna jest kluczem do zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z dobrych rad i ciesz się zdrowiem!


„W zdrowym ciele, zdrowy duch” – zwykli mawiać nasi dziadkowie i wujkowie, którzy nawet w trudnych czasach nie zaniedbywali kondycji fizycznej. Wiedzieli oni bowiem, jak fundamentalnym aspektem dla zdrowia człowieka jest wysiłek fizyczny. Zalety aktywności fizycznej są niepodważalne. Zaliczymy do nich odpowiednie samopoczucie, obniżenie ciśnienia krwi, zwiększenie ilości masy kostnej, zmniejszenie ryzyka cukrzycy, poprawę jakości snu, zapobieganie powstawaniu depresji. Aby wszystkie te pozytywne aspekty dotyczyły również naszego ciała, należy spełnić kilka uniwersalnych warunków dotyczących treningu – trenować przynajmniej trzy razy w tygodniu, a najlepiej codziennie; trenować minimum 30 minut w ciągu dnia; rozgrzewać się przed treningiem; nie trenować z pełnym brzuchem; ćwiczyć przy muzyce, w gronie bliskich osób i w ulubionym miejscu. Stosując te wszystkie praktyczne porady będziemy mieć pewność, że nasze ciało pozostaje w zgodzie z całym organizmem.

Do treningu fizycznego konieczne jest również trzymanie się zdrowych zasad żywności, które umożliwią optymalizację efektów. Wśród produktów, które powinniśmy spożywać istnieje podział na makroskładniki, czyli na białka, węglowodany i tłuszcze. Białka, które pozytywnie wpłyną na nasz organizm, zarówno w trakcie treningów fizycznych, jak i okresu wypoczynkowego to jaja, ryby, nabiał i mięso wieprzowe i wołowe. Węglowodany, które powinniśmy spożywać to przede wszystkim makarony, ryże, kasze jęczmienne i jaglane, płatki owsiane, ciemne pieczywo i owoce. Do grona zdrowych tłuszczy zaliczamy migdały, orzechy, awokado, słonecznik, masło orzechowe.

Jest więc w czym wybierać i wyłącznie od naszej kreatywności zależy co będzie gościć na naszym talerzu każdego dnia. W Internecie można znaleźć wiele przepisów na dania wykorzystujące zdrowe produkty.

Tutaj więcej o aktywności fizycznej.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij