Reklama sklepu internetowego jest wyzwaniem trudnym.  AdWords daje kilka różnych możliwości, które pozwalają dość sprawnie i za stosunkowo niewielkie pieniądze (zwłaszcza w porównaniu do pozycjonowania) wypromować praktycznie każdy sklep.

Data dodania: 2015-09-12

Wyświetleń: 1006

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Reklama sklepu internetowego jest wyzwaniem trudnym, ponieważ problem wymaga analizy asortymentu, doskonałej znajomości klientów, jeszcze lepszego przewidywania ruchów konkurencji i często niemałego budżetu. AdWords daje kilka różnych możliwości, które pozwalają dość sprawnie i za stosunkowo niewielkie pieniądze (zwłaszcza w porównaniu do pozycjonowania) wypromować praktycznie każdy sklep.

Klient klientowi nierówny

Cała sztuka polega na zaadresowaniu kampanii do konkretnej grupy klientów. W przypadku sklepów nie przygotowuje się bowiem kampanii ogólnych – należy rozważyć, na jakim etapie podejmowania decyzji zakupowej jest klient i czego w danej chwili potrzebuje. Oto krótkie opracowanie poszczególnych etapów na przykładzie zakupu laptopa:

  • reklama tekstowa na frazy generyczne typu „jaki laptop”. Klient nie ma pojęcia o kształcie rynku, wie tylko, że szuka laptopa (nawiasem mówiąc, wcześniej musiał odpowiedzieć na pytania „notebook czy PC” albo „netbook czy laptop). Takie hasło musi kierować do stron najbardziej ogólnych, choćby i poradników, które dzięki strukturze wewnętrznej we właściwym momencie pozwolą przeskoczyć na strony zakupowe;
  • reklama graficzna (brandowa) dla nowych sklepów. Etap jest w zasadzie tan sam i ten sam cel, ale ważne jest stworzenie bodźca wzrokowego – znane marki tego nie potrzebują, ponieważ są rozpoznawalne, mają swoją renomę, znaną nazwę. Nowa firma nie może z tych przywilejów korzystać, dlatego brandowa kampania AdWords na pierwszym etapie podejmowania decyzji pozwala nie tylko sprzedawać, ale i budować pozycję rynkową;
  • reklama AdWords kategorii, np. na frazy „notebook hp 15”. Na tym etapie klient już wie, że najlepszy dla niego będzie notebook konkretnej firmy i z konkretnej wielkości matrycą. Ogólna zasada mówi, że powinna się w takiej frazie znaleźć nazwa producenta lub dostawcy sprzętu oraz jego podstawowa cecha charakterystyczna, która jest używana również jako kryterium wyszukiwania w sklepie. Może być więc to na przykład „laptop Lenovo 8 GB RAM” albo „netbook 256 GB” – wszystko zależy od tego, jakie kategorie znajdują się w sklepie i jak mają się do szczegółowych potrzeb klienta;
  • reklama produktowa dla całego asortymentu. AdWords od pewnego czasu daje nam do dyspozycji przełomowe narzędzie – kampanie reklamowe budowane automatycznie w oparciu o przesłaną do Centrum Sprzedawcy szczegółową listę produktów. Lista taka zawiera nie tylko nazwy, ale również pełne opisy, ceny, i marki producentów. Nie musimy budować w tym wypadku treści reklam, bo system AdWords samodzielnie stworzy odpowiednie reklamy graficzne. Nie musimy też podawać żadnych słów kluczowych, ponieważ AdWords dobierze asortyment do wyświetlenia bezpośrednio na podstawie zapytań użytkowników i zgodnych z nimi nazw produktów czy opisów. Reklamy produktowe to doskonałe narzędzie do prezentacji pełnego asortymentu sklepu;
  • remarketing. To specyficzna forma reklamy AdWords, polegająca na przypominaniu się klientom. Może to być remarketing dynamiczny (np. wyświetlanie reklam tuszu do drukarek klientowi, który przeglądał w sklepie strony z tuszami), albo na przykład remarketing dla porzuconego koszyka – przypominanie reklamami o produktach, z których zakupu klient wycofał się na etapie finalizacji transakcji

Kampanie AdWords dla sklepów są skomplikowane niezależnie od formy i przesłania, natomiast współpracując z profesjonalnym doradcą, można zbudować je w taki sposób, aby w pełni zaspokajały potrzeby przedsiębiorcy i nie nadwerężały budżetu przeznaczonego na promocję. Z oczywistych względów nie da się wypromować nowej marki za 100 złotych, ale w porównaniu z SEO, AdWords pozwalają na dużo bardziej racjonalną ekonomicznie kampanię marketingową.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena