Polecenie usług transportowych zewnętrznym firmom to nie tylko bardziej ekonomiczne rozwiązanie, ale także jeszcze efektywniejsze i łatwiejsze w zarządzaniu. Dzisiaj outsourcing w tej branży wybierany jest coraz częściej.

Data dodania: 2015-07-29

Wyświetleń: 1275

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Do wyboru jest wiele przedsiębiorstw świadczących usługi transportowe, logistyczne oraz spedycyjne. Ich wsparcie dla kontrahentów jest kompleksowe i przy tym nie pociąga to za sobą znacznych kosztów. Dlatego niemalże w każdym przypadku jest to rozwiązanie opłacalne i przyszłościowe. Kluczowe jest jednak wyselekcjonowanie takiego operatora zewnętrznego, który będzie mógł zapewnić optymalną obsługę.

Na logistyce nie warto oszczędzać
Transport ma przemożny wpływ na działalność praktycznie całej firmy, która odbiera i ekspediuje towary. Jakość obsługi transportowej i logistycznej pośrednio wpływa na jakość usług świadczonych przez firmę, która z niej korzysta – na zadowolenie klientów i zainteresowanie jej produktami czy też na jej kondycje finansową.

Tworzenie własnej floty nierzadko nie jest opłacalne – wymaga to opracowania zaawansowanej struktury organizacyjnej, pojazdów, kadr oraz zaplecza technicznego. Dlatego tak dużym powodzeniem cieszy się obecnie zlecanie usług transportowych firmom zewnętrznym.

Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing usług transportowych?
Powierzenie kwestii związanych z transportem firmom zewnętrznym ma szereg korzyści. Wśród najważniejszych zalet outsourcingu w transporcie znajdują się między innymi:
• zmniejszanie kosztów związanych z obciążeniami transportowymi i logistycznymi
• możliwość korzystania z know-how firm z wieloletnim doświadczeniem w branży
• większa elastyczność w dopasowaniu struktury floty do aktualnych potrzeb
• możliwość koncentracji na zadaniach podstawowych

Chociaż główną zaletą jest minimalizacja kosztów, to jednak nie powinno być to kluczowym czynnikiem, ponieważ w przeciwnym przypadku może to odbić się na kondycji firmy spowodowanej przez gorszą jakość usług i tym samym ryzyko zaburzenia łańcucha dostaw. Jakość obsługi powinna być kluczowa.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena