0
głosów
- +

Nieruchomości komercyjne

Autor:

Aktualizacja: 25.06.2015


Kategoria: Gospodarka / Budownictwo


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 585 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CL <span class="normal">Copyleft - wszelkie prawa dozwolone. Zrzeknięto się wszelkich praw do tego dzieła. Inni użytkownicy mogą dowolnie nim dysponować, przerabiać, wykorzysytwać r&oacute;wnież komercyjnie czy nawet podpisywać się pod nim. Jest to dar dla społeczno</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Nieruchomości komercyjne

Budynek jest jedną z wielkich ikon XX wieku. Wieże biurowe dominują na tle nieba miast na wszystkich kontynentach.


Jest to najbardziej widoczny wskaźnik aktywności gospodarczej, społecznej, technologicznej i postępu finansowego, który stał się symbolem tego, czym ten wiek był.

To prawda, ponieważ biurowiec jest najbardziej namacalnym odzwierciedleniem głębokich zmian w strukturze zatrudnienia, które wystąpiły w ciągu ostatnich stu lat. W dzisiejszej Ameryce, Europie Północnej i Japonii, co najmniej 50 procent populacji pracujących jest zatrudnionych w strukturach biurowych w porównaniu do 5 procent ludności na początku XX wieku.

Dzisiaj dzięki zintegrowanej konstrukcji, nowa generacja wysokowydajnych budynków biurowych zaczyna się pojawiać na rynku coraz częściej. Zwiększa to zadowolenie pracowników i ich wydajność , lepsze zdrowie , większą elastyczność i lepszą wydajności energetyczną oraz ekologiczność. Zazwyczaj nowe projekty przewidują już na wstępnym etapie analizę cyklu życia budynku w celu optymalizacji inwestycji początkowych w projekcie architektonicznym , wyboru systemów i konstrukcji budynku.

Atrybuty budowlane

Budynek musi zapewniać elastyczne i zaawansowane technologicznie środowisko pracy, które będzie bezpieczne , zdrowe , wygodne , trwałe, estetyczne, miłe i dostępne . Musi być w stanie dostosować się do specyficznych potrzeb przestrzeni i wyposażenia najemcy. Szczególną uwagę zwraca się  na elementy wykończeniowe wnętrz i instalacje artystyczne, zwłaszcza w miejscach wjazdu, salach konferencyjnych i innych obszarach z publicznego dostępu.

Budynek biurowy zawiera dziś szereg typów przestrzeni dla potrzeb pracowników i gości. Mogą one obejmować:

  • Pomieszczenia prywatne lub pół-prywatne, zabezpieczone akustycznie i / lub wizualnie.
  • Sale Konferencyjne
  • Sklepy , kioski, czy automaty
  • Lobby – zazwyczaj w Centralnej części budynku
  • Atria lub wspólne przestrzenie – miejsca nieformalne, wielofunkcyjne, rekreacyjne, przestrzenie spotkań
  • Kawiarnie lub jadalnie
  • Toalety prywatne i ogólnodostępne
  • Ośrodki opieki nad dziećmi
  • Siłownie
  • Miejsca postojowe wewnętrzne i zewnętrzne
  • Pomieszczenia administracyjne i magazynowe
  • Palarnie

Uwagi konstrukcyjne

Typowe cechy budynków biurowych obejmują kilka obowiązujących elementów już na etapie założeń projektowych.

Opłacalność

Biura wysokiej wydajności powinny być oceniane za pomocą modeli cyklu życia gospodarczego i oceny materiału . W niektórych przypadkach właściciele muszą zrozumieć, że optymalizacja wydajności budynku wymagać będzie gotowości do większej inwestycji początkowo aby zaoszczędzić na eksploatacji i konserwacji w cyklu długoterminowym.

Funkcjonalność

Ten element musi być dostosowany do znanych wymagań najemcy - projekt budowlany musi uwzględniać zintegrowane wymagania najemców. Obejmuje to ich ocenę pożądanego wizerunku, stopień publicznego dostępu, godziny pracy, wymagania technologiczne, akustyczne, wymagania specjalne – np. posadzki i szafki i wiele innych.

Elastyczność

Biura wysokiej klasy muszą łatwo i ekonomicznie poddawać się możliwościom częstego remontu i modernizacji. Zmiany te mogą być spowodowane reorganizacją zarządzania, zmianami personalnymi, zmianami w modelach biznesowych, lub z pojawieniem się innowacji technologicznych.

Czasem warto pomyśleć o podniesionych podłogach, aby umożliwić łatwy dostęp do okablowania i dystrybucji energii, a także do zaawansowane j dystrybucji powietrza w celu rozwiązania problemów związanych z komfortem przebywania w budynku.

Urbanistyka

Koncentracja dużej liczby pracowników w jednym budynku może mieć znaczący wpływ na dzielnicę, w której go zbudowano. Może on ożywić dzielnicę w zakresie handlu detalicznego, gastronomii i wzajemnie powiązanych kontaktów gospodarczych dla całej okolicy. Rozpatrzenie spraw transportu również musi być wzięte pod uwagę przy tworzeniu struktur biurowych. Budynki biurowe poddają się często wpływom założeń urbanistycznych i zagospodarowania przestrzennego gminy, która próbuje promować kompatybilne użytkowanie gruntów i promuje pewne dzielnice.

Należy wziąć pod uwagę przy wyborze lokalizacji, że trzeba będzie jakoś dotrzeć do biura. Należy rozpatrzyć nie tylko możliwości komunikacyjne ale często również koszty zamieszkania w okolicy, jakość systemu szkolnego, zasoby kulturalne, takie jak muzea, obiekty sportowe, atrakcje przyrodnicze, dostępność wykształconej siły roboczej, poziom przestępczości, jak również zdolności przepustowej infrastruktury wody, ścieków i przetwarzania odpadów.

Produktywność

Satysfakcja środowisk biurowych, ich zdrowie i komfort  - to zdecydowanie najistotniejszy koszt pracodawcy. Zdrowie, bezpieczeństwo i komfort pracowników w biurze o wysokiej wydajności są sprawą najwyższej wagi. Ale to też kosztuje.

Zapewnienie zindywidualizowanego systemu regulacji klimatyzacji, która pozwala użytkownikom na ich preferencje własne to jeden z elementów wpływających na komfort pracy.

Choć trudny do oszacowania, to powszechnie znany jest fakt, że zadowolenie pracowników i wydajność wzrasta gdy pracownicy biurowi są stymulowani przez dynamiczne środowisko pracy. Dostęp do okna i widoku, możliwość interakcji i kontrola swojego najbliższego otoczenia to tylko niektóre z czynników, które przyczyniają się do poprawy zadowolenia w miejscu pracy. Światło naturalne jest ważne dla zdrowia i dobrego samopoczucia psychicznego pracowników biurowych. Konstrukcja pomieszczeń biurowych musi kłaść nacisk na zapewnienie każdej osobie dostępu do światła naturalnego i widokiem na zewnątrz.

Środowisko akustyczne w biurze musi być zaprojektowane i zintegrowane z innymi systemami architektonicznych i wyposażenia budynku. Szczególną uwagę należy zwrócić na kontrolę hałasu w pomieszczeniach biurowych.

Łączność

Technologia stała się niezbędnym narzędziem dla biznesu, przemysłu i edukacji. Biorąc to pod uwagę wiadomym staje się dobre wyposażenie budynku we wszystkie możliwe sieci teleinformatyczne – przewodowe i bezprzewodowe. Dziś jest to bezwzględnie konieczne.

Bezpieczeństwo

Na szczęście tu normy stosowane w Polsce są wysoko ustawione. Przy planowaniu zawsze należy uwzględnić wymogi PPOŻ. Warto również zadbać o dodatkowe elementy bezpieczeństwa zgodnie z zasadą, że lepiej zapobiegać niż leczyć.

Efektywność energetyczna

Tu wszystko zależy od realnych czynników wpływających na energochłonność budynku – od jego wielkości, lokalnego klimatu, profilu użytkowania.

Należy rozważyć stosowanie systemów energii odnawialnej, takich jak systemy fotowoltaiczne zintegrowane z budynkiem, które wytwarzają energię elektryczną, systemy solarne, które produkują ciepłą wodę dla ciepłej wody użytkowej lub klimatyzacji przestrzeni, lub systemów geotermalnych pomp ciepła itp., aby zwiększyć wydajność systemu energetycznego.

Dodatkową uwagę należy zwrócić na możliwość zastosowania rozproszonych źródeł energii, które zapewnią niezawodność zasilania awaryjnego w przypadku problemów głównej sieci energetycznej.

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij