Moda na puby, zwłaszcza tematyczne nie maleje, a nawet rośnie. Zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych powstają nowe lokale, które serwują piwo z różnych stron świata. Jak nie utonąć w morzu nijakości i wyróżnić się na tle konkurencji?

Data dodania: 2015-04-23

Wyświetleń: 1051

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pokaż inne wnętrze

Puby kojarzą się zwykle z drewnianymi, długimi ławami lub pojedynczymy stolikami, przy których może usiąść najwyżej 5 osób, a każda większa liczba znajomych oznacza przesuwanie i dostawianie krzeseł i stolików. A gdyby tak uatrakcyjnić ich wygląd? Stworzyć wnętrze, które będzie się wyróżniało wyglądem? Może zrobić je w kosmicznym stylu, a może w oldschoolowym? Czerp inspiracje nie od sąsiadów, a np. z kultowych filmów i seriali. Może pub w stylu baru z "Misia" będzie niezłym wyróżnikiem?

Daj coś, czego nie mają inni

Mogą to być niespotykane rodzaje piwa, mogą to być również przekąski, których receptura jest pilnie strzeżona. Wtedy Twój pub będzie miał kolejny wyróżnik, który trudno będzie podrobić konkurencji. Dwa wyróżniki to już naprawdę sporo, aby zwojować rynek.

Zainwestuj w promocję

Jednak same wyróżniki to nie wszystko. Dobry pub, to również dobra promocja. Sam fanpage na Facebooku nie wystarczy, chociaż jest dobry na początek. Istnieje wiele innych serwisów społecznościowych, w których warto się promować. Instagram, na którym możesz zamieszczać zdjęcia piwa, wnętrza Twojego lokalu, zdjęcia bawijących się gości i z imprez tematycznych. Wystarczy telefon z aparatem i nałożenie odpowiedniego filtra. Do tego hashtag (słowo kluczowe), które będzie oddawało klimat i tematykę zdjęcia i już wieści o Twoim pubie rozchodzą się o mieście. Z Instagrama warto korzystać również dlatego, że wciąż mało lokali to robi. Warto je wyprzedzić. Kolejnym serwisem jest Foursquare, serwis geolokalizacyjno-recenzencki. Klienci meldują się u Ciebie, zostawiają wskazówki dla kolejnych gości i recenzują miejsce w kilku zdaniach - dla nich to 3 minuty czasu, dla Ciebie ogromna wartość.

Jednak internet to nie wszystko - warto również inwestować w reklamę w mieście - brać udział w eventach i przedsięwzięciach organizowanych w mieście, obejmować patronaty nad wydarzeniami. To dobry sposób na pokazanie się i przedstawienie marki potencjalnym klientom.

Pub prowadzony z duszą i zaangażowaniem ma szansę na sukces, o ile tylko właściciele nie spoczną na laurach i będą dbać o jego rozwój tak, jak na początku działalności.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena