0
głosów
- +

Sposoby na porządek w biurze

Autor:

Aktualizacja: 25.03.2015


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Wyposażenie i infrastruktura


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1177 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Sposoby na porządek w biurze

Podczas wspólnej pracy w jednym biurze często dochodzi do sytuacji, w których nie wiemy, gdzie znajdują się potrzebne nam dokumenty. W związku z tym należy stworzyć funkcjonalny system przechowywania wszystkich akt i podzielić się nim ze swoimi współpracownikami.


Organizowanie dokumentów bieżących

 

Każdy z Was ma pewnie mnóstwo spraw do załatwienia na wczoraj oraz kilka kolejnych, będących zleceniem od „niebywale istotnego klienta”. Dokumenty na Twoim biurku mnożą się w zastraszającym tempie, a pomimo tego faktura, którą przed momentem przygotowałeś znalazła się na stanowisku kolegi trzy biurka dalej. To nieodzowny znak, że należy zaprowadzić porządek w Waszym pomieszczeniu – i to nie ten metaforyczny. Najlepszym sposobem jest zaopatrzenie się w funkcjonale pojemniki na bieżące akta. Są one wielkości arkusza A4, więc swobodnie mieszczą się na biurku. Wiele z nich można na siebie nakładać, tworząc tym samym olbrzymią przestrzeń do przechowywania, która wciąż nie zajmuje wiele miejsca na Twoim stanowisku. Na naszym rynku dostępne są również wygodne kontenery szufladowe, w których zmieścisz więcej dokumentów, nie są one jednak tak podręczne jak pojemniki.

 

System segregatorów

 

Segregatory doskonale sprawdzą się przy porządkowaniu dokumentów, które nie są Wam potrzebne przez cały czas, jednak czasem do nich zaglądacie. Należy uważać, żeby nie zrobić tego samego błędu – bałaganu, podczas wkładania akt do koszulek. Do tego celu stworzone zostały specjalne przekładki, które oddzielą nam akta klienta A od faktur klienta B, dzięki czemu utrzymasz stosowny ład. Dodatkowo możesz poukładać wszystkie dokumenty chronologicznie, wówczas poszczególne segregatory podpisujesz nazwami kolejnych miesięcy – oczywiście system zależy od ilości produkowanych przez Ciebie i Twoich współpracowników dokumentów.

 

Ostateczny krok – archiwizacja

 

Ostatnia droga każdego dokumentu, który przez długi czas święcił triumfy. Po latach wiele spraw się przedawnia i nie potrzebujemy już mieć wszystkich informacji na dane tematy pod ręką. Wówczas do gry wchodzą rozmaite pudła i kartony. Warto wybrać modele z pokrywkami, które zapobiegną kurzeniu się Twoich dokumentów, a także będą stanowiły zabezpieczenie przed wylaniem na karton kawy – przynajmniej na krótki czas, aż przesiąknie ona do środka, podczas którego zdążymy przenieść nasze rzeczy. Inną opcją są pudełka plastikowe – warto w mnie zainwestować, gdyż nie niszczeją z czasem i są odporne na rozwijanie się pleśni oraz grzybów. Którejkolwiek opcji byś nie wybrał musisz pamiętać o najważniejszej rzeczy – podpisywaniu każdego kartonu przez wzgląd na umieszczone w nim akta. Pomoże Ci to uniknąć paniki, w momencie, kiedy któryś klient zechciałby obejrzeć swoje dokumenty sprzed 10 lat.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij