0
głosów
- +

Aktywność w social media

Autor:

Aktualizacja: 26.01.2015


Kategoria: Internet i Komputery / Serwisy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 714 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Posiadanie profilu firmowego na Facebooku, Google plus czy Twitterze to obecnie standard. Firmy, które rezygnują z promocji w sieci, są mało wiarygodne i na własne życzenie tracą możliwość pozyskania nowych klientów. 


Jeżeli chcemy trafić do szerszego grona odbiorców i zbudować własną markę, warto pomyśleć o promocji działalności w sieci.


Najpopularniejszą płaszczyzną społecznościową jest rzecz jasna Facebook. Posiadanie profilu firmowego, jego regularne prowadzenie i umieszczanie ciekawych materiałów, to obecnie konieczność. Facebook jest nie tylko miejscem, w którym możemy za darmo reklamować swoją działalność, ale także platformą wymiany informacji. Właśnie tam klienci mogą zwracać się do nas z pytaniami, zasyłać sugestie odnośnie do funkcjonowania firmy, a także wymieniać się pomysłami o wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. Aby profil spełniał swoje funkcje, musi być jednak rzetelnie administrowany. Przez rzetelną administrację rozumiemy m.in. kontakt z klientami, udzielanie odpowiedzi na pytania, organizowanie konkursów oraz umożliwienie częściowego kształtowania marki. Klient powinien czuć, że jego aktywność nie jest bezcelowa i że ma realny wpływ na funkcjonowanie marki. Dzięki utrzymywaniu więzi z klientami, firma może świadomie aktualizować swoją ofertę i wprowadzać zmiany.

Jak pozyskać klientów na facebooku?

W przypadku social media liczy się jakość a nie ilość. Niestety, wiele firm o tym zapomina i zasypuje odbiorców toną linków, grafik i pozornie interesujących artykułów, które zamiast zaciekawić wywołują frustrację. Warto pamiętać, że klienci są coraz bardziej wymagający, dlatego treści wrzucane na firmowy profil muszą być w jakimś stopniu pociągające – w innym przypadku użytkownik przewinie je, zapomni, albo stwierdzi, że nie chce być obsypywany bzdurnymi odnośnikami i zdejmie pozycję z ulubionych.
Treści zamieszczane na profilu powinny zawsze odnosić się do działalności firmy; żebranie o polubienia przez wstawianie ”śmiesznych i słodkich” zdjęć, jest wysoce niewskazane. Liczba klientów nie jest ważna – liczy się przede wszystkim żywe zainteresowanie produktem i usługami. Nadmiar treści powoduje, że wartościowi klienci zapominają, dlaczego tak naprawdę zalajkowali nasz profil.

Inne serwisy społecznościowe

Dobrym uzupełnieniem facebooka jest także profil na Google+. Kolejne, nieco bardziej zaawansowane, a co za tym idzie mniej oblegane przez użytkowników media społecznościowe, w których warto zaznaczyć swoją obecność, to Twitter czy Pinterest. Oczywiście nie warto od razu opanowywać wszystkich serwisów i rzucać się na głęboką wodę, a jedynie krok po kroku zaznaczać swoją pozycję w Internecie.

Social media a pozycjonowanie

Sygnały społecznościowe pochodzące z FB czy G+  mają coraz większe znaczenie w procesie pozycjonowania. Dynamicznie zmieniające się algorytmy mogą powodować, że za jakiś czas firmy, które nie uaktywniają się w social media, stracą w rankingach wyszukiwania.

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij