Prowadzicie salon fryzjerski i zastanawiacie się, jak powinno wyglądać profesjonalne zarządzanie takim miejscem, tak aby sprostało wygórowanym oczekiwaniom klientów w XXI wieku? Oto kilka przydatnych wskazówek dla właścieli nowoczesnych gabinetów fryzjerskich.

Data dodania: 2015-01-17

Wyświetleń: 2551

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Po pierwsze, wygląd. Salon fryzjerski musi był ładny, musi być w nim schludnie i przyjemnie dla klienta. Coraz częściej dominuje minimalizm, niż zbędny przyrost formy nad treścią. 

Druga istotna rzecz - położenie. Wymagający klienci nie lubią salonów w centrach handlowych ani przy głównych deptakach miast. Zdaniem wykwintnej części klientów, salon powinien znajdować się w takim miejscu, aby można było do niego dojechać z każdej części miasta, a przynajmniej z kilku dzielnic. Nie przy samej głównej ulicy, ale gdzieś w bocznej uliczce, aby zachować ciszę i spokój. Oczywiście powinien być bezpłatny, strzeżony parking, przy samym salonie, aby nie trzeba było parkować na ulicy lub iść daleko do fryzjera. Standardowo, dojazd komunikacją miejską powinien być też bardzo dobry - najlepiej wiele lini z różnych obszarów miasta.

Zniżki, promocje. Każdy lubi dostać jakąś zniżkę, kupon na fitness, czy kompleksowo skorzystać z usług kosmetyczki w tym samym miejscu. Stali klienci winni mieć wiele rabatów, które zachęcać powinny ich do przychodzenia do fryzjera. Klienci lubią konkursy na portalach społecznościowych i często w nich uczestniczą.

Dobry salon obowiązkowo ma kącik dla dzieci. W wielu gabinetach, dzieci mogą zamieszczać swoje dzieła w specjalnej galerii - może to być tablica korkowa. Są salony wyposażone w telewizor z dostępem do internetu (można oglądać filmy animowane albo audycje edukacyjne na Youtube) albo z dostępem do konsoli z grami. Z tej opcji często korzystają mężczyźni, czekający na swe żony lub na strzyżenie.

Solidny zakład fryzjerski zajmuje się kompleksowo klientem. Strzyże zarówno kobiety, mężczyzn oraz dzieci.

Salon fryzjerski dbający o potrzeby osób niepełnosprawnych jest dobrze postrzegany w lokalnej społeczności. Często wystarczy tylko zapewnić dobry wjazd wózkom inwalidzkim. Warto angażować się także w życie społeczne, np. poprzez udział w akcjach charytatywnych.

Dla wygody klientów ważne jest posiadanie terminala płatniczego. Istotny jest darmowy dostęp do internetu (sieć WI-FI), najlepiej bardzo szybki, bez ograniczeń. Klienci powinni mieć możliwość poczytania czegoś w oczekiwaniu na zabieg fryzjerski. Można im zaproponować kawę bądź herbatę, a w zasięgu powinien być cukierek na poczęstunek.

Jest na końcu, ale powinno być na początku. Personel. Wykwalifikowana kadra i miła obsługa to podstawa. Aż nie powinno się o tym pisać.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena