Nowy rok oprócz wielu nowych postanowień wiąże się z wielkimi wyprzedażami w sklepach. Wiele marek pozbywa się kolekcji jesienno-zimowych i robi miejsce na nowe, wiosenne stylizacje. Jak odnaleźć się w wyprzedażowym szaleństwie i jak nie nabrać się na chwyty marketingowe – warto pamiętać o zaledwie kilku zasadach.

Data dodania: 2015-01-08

Wyświetleń: 1783

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zimowe szaleństwo wyprzedażowe

Układ sklepów

Przechodząc obok sklepów, które już od wejścia ogłaszają wielkie obniżki cen spoglądając przez witrynę nie zobaczymy niczego, co jest przecenione. Dzieję się tak, ponieważ produkty z obniżonymi cenami zamieszczone są na samym końcu sklepu. Klient czuje się jak łowca, który w poszukiwaniu swojej promocji przemierza cały sklep przy okazji oglądając nową kolekcję. Z układem produktów w sklepach nie tylko odzieżowych, ale także spożywczych związana jest cała psychologia. Układ produktów, który może wydawać się mało praktyczny i nie logiczny jest w gruncie rzeczy bardzo przemyślana strategia.

Pomieszane produkty

Niektóre nieuczciwe sklepy w tak chaotycznym okresie wielkich wyprzedaży stosują metodę pomieszanych produktów na wieszakach. Coraz częściej można znaleźć wśród produktów przecenionych, rzeczy z nowych kolekcji. Natłok klientów i ogólny gwar sprawia, że często dowiadujemy się dopiero przy kasie, że kupujemy najnowszą kolekcję w niebotycznej niekiedy cenie. Warto sprawdzić trzy razy cenę danego ubrania zanim podejdziemy z nim do kasy.

Trzymaj głowę na karku

Niskie ceny budzą w każdym z nas zakupoholika. Nie dajmy się zwieść. Wybierajmy ubrania uniwersalne, dobrej jakości i ponadczasowe. Unikniemy w ten sposób wypełnienia szafy w kompletnie niepotrzebne ciuchy.

Jeśli jednak naszym noworocznym postanowieniem jest większa oszczędność pieniędzy lub bardziej rozważne zakupy, najlepiej jest skorzystanie z promocji, ale za pośrednictwem Internetu. W zaciszu własnego domu można podjąć spokojną decyzje o zakupie danego ubrania. To, co wybieramy jest przemyślaną decyzją, ponieważ nie działają na nas chwyty marketingowe spotykane w sklepach. Dodatkowo, każdy produkt kupiony za pośrednictwem Internetu podlega zwrotowi, czego nie można powiedzieć o produktach zakupionych w sklepach. Tym bardziej, że wiele sklepów zastrzega sobie zwroty produktów przecenionych. Warto korzystać ze sklepów Internetowych, ponieważ jesteśmy w stanie uniknąć niechcianych i impulsywnych zakupów.

Pamiętaj! Promocja to nie to samo, co przecena. Promocja jest wypromowaniem danego dobra, co nie musi się wiązać z obniżką cen. Warto sprawdzić cenę przed promocją. Niekiedy produkt promowany może być droższy od produktu podstawowego.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena