0
głosów
- +

Otwierasz sklep stacjonarny? Sprawdź, jak go wyposażyć

Autor:

Aktualizacja: 12.12.2014


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 934 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Otwierasz sklep stacjonarny? Sprawdź, jak go wyposażyć

Odpowiednie wyposażenie sklepu stacjonarnego to podstawa – nie tylko ze względu na konieczność umieszczenia towarów na półkach i ich uporządkowania, ale również pod kątem ekspozycji marketingowej. 


Dobrze zaprezentowany towar budzi większe zainteresowanie u potencjalnego klienta, co zwiększa szansę na transakcję. Dlatego teraz wielu przedsiębiorców otwierających własne sklepy stacjonarne stawia na efektowne aranżacje, które odpowiadają ich branży, by podkreślić w ten sposób swoją atrakcyjność na tle konkurencji.

Projekt sklepu to podstawa

Zanim przystąpi się do kupowania wyposażenia do sklepu, na przykład mebli, systemów ekspozycyjnych, manekinów czy wieszaków, trzeba przygotować odpowiedni projekt przestrzeni, aby zaplanować rozstawienie towarów w taki sposób, by zachęcało ono do zakupów.

W dużych sieciach handlowych merchandisingiem, czyli sposobem prezentacji towarów w punktach sprzedaży, zajmują się wykwalifikowani specjaliści. Warto jednak znać podstawy tej sztuki, ponieważ dzięki nie można wpływać na zachowania klientów i w efekcie zwiększać sprzedaż towarów. Celem merchandisingu jest przyciągnięcie uwagi klienta, wzbudzenie zainteresowania i pożądania posiadania jakiegoś towaru oraz nakłonienie go do działania.

Efektowne i praktyczne wyposażenie sklepu

Na bazie projektu można dopasować odpowiednie meble i innego rodzaju elementy wyposażenia sklepu. Tutaj możliwości są niemalże nieograniczone. W sprzedaży znajdują się gotowe zestawy meblowe, można również kupić je na zamówienie, by były one indywidualnie dopasowane do dostępnej przestrzeni.

Regały sklepowe to podstawa – mogą być to zarówno regały metalowe, jak i drewniane, także stylizowane, na przykład do sklepu ze zdrową żywnością. Alternatywą są systemy sklepowe, które składają się ze wsporników i półek do indywidualnego montażu. W sklepach z odzieżą nie może zabraknąć manekinów sklepowych i wieszaków ubraniowych. Co jeszcze? Lady sklepowe i stanowiska kasowe, kraty i haczyki do prezentacji produktów czy też kosze.

Odpowiednie dopasowanie wyposażenia sklepowego jest kluczowe niezależnie od tego, czy prowadzi się niszowy punkt sprzedaży, czy też duży market. W każdym z tych przypadków należy zadbać o efektowny wygląd sklepu, nie zapominając przy tym o praktycznych aspektach i o tym, jak wyposażenie ważne jest z marketingowego punktu widzenia.

Artykuł powstał, dzięki upszejmości firmy EDI.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij