Wielu przedsiębiorców nie znalazło czasu na przejrzenie ofert banków i wybrało konto niedopasowane do charakterystyki firmy. Zdarza się też, że firma zmienia swój model działalności i wtedy okazuje się, że dotychczasowa ofert nie jest już zgodna z oczekiwaniami.

Data dodania: 2014-12-09

Wyświetleń: 1885

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ile kosztuje złe konto firmowe?

Konto dostosowane do potrzeb firmy

Dobre konto firmowe ułatwia prowadzenie działalności: przyspiesza dokonywanie zakupów (np. poprzez integrację z systemami szybkich płatności takich jak PayU, PayPay, czy przelewy24) i pozwala na szybkie księgowanie przelewów zewnętrznych (wewnętrznych w czasie rzeczywistym), a jednocześnie samo w sobie nie jest obciążeniem dla firmowego budżetu. Finanse firmy zależne są od szybkości i ceny obrotu pieniędzmi, a na to wszystko w pewnej mierze wpływa właśnie konto bankowe, jego specyfika, szczegóły oferty oraz, co oczywiste, cennika.

Złe konto to niepotrzebny wydatek. Jeśli rachunek oferuje zbyt rozbudowane możliwości, to przedsiębiorca musi zapłacić za możliwości, z których i tak nie korzysta. Z kolei jeśli oferta banku nie nadąża za potrzebami firmy, wtedy wyrównanie tej różnicy okazuje się jeszcze droższe.

Na czym najłatwiej stracić?

Największe straty wcale nie są spowodowane wysokimi opłatami za prowadzenie konta, ale drobnymi wydatkami związanymi na przykład z używaniem kart płatniczych lub wypłatą pieniędzy z bankomatów obcych. Specyficzną grupą kosztów są te, które przedsiębiorca ponosi na przykład przy przewalutowaniu albo przy obsłudze gotówkowej. Wiele banków podniosło celowo ceny obsługi kasowej, aby zmusić przedsiębiorców do korzystania z bankowości internetowej, ewentualnie uzupełnianej możliwościami bankomatów i wpłatomatów.

Czego potrzebujesz?

To oczywiście tylko podstawowe usługi, które pojawiają się przy wszystkich kontach firmowych. Są jednak również inne wydatki, które firma ponosi tylko dlatego, że nikt nie zadał sobie trudu weryfikacji aktualnych ofert.

Niektórzy błędnie sądzą, że konto firmowe wybiera się raz na zawsze – na samym początku działalności. Może się przecież zdarzyć, że po pewnym czasie zmieni się profil działalności firmy. Kiedy zmiany te staną się poważne, należy ponownie ocenić atrakcyjność aktualnej oferty banku. Być może do nowych potrzeb lepiej będzie dostosowany produkt innej instytucji finansowej, a być może trzeba w dotychczas używanym koncie zmienić pewne parametry lub przejść na inny pakiet.

Za darmo, tanio czy drogo?

Na rynku dostępne są różne oferty banków. Względnie najmniej jest kont, które są całkowicie darmowe w zakresie korzystania z normalnych, najpopularniejszych usług, a więc przelewów, opłat za prowadzenie i używanie kart debetowych. Każdy bank ma jednak w swojej ofercie konto z segmentu ekonomicznego: niezbyt drogie, ale nie darmowe. Takie rachunki nie powinny generować zbyt dużych kosztów, ale pod warunkiem, że są wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem (najczęściej online). Bardziej rozbudowane, a co za tym idzie również droższe oferty pojawiają się w większości banków, ale kierowane są przede wszystkim (aczkolwiek nie jedynie) do korporacji.

Jeśli ciekawi Cię, jak aktualnie wygląda oferta firmowych rachunków bankowych, warto zajrzeć na stronę z informacjami o kontach firmowych. Jeśli masz już konto, również warto poświęcić chwilę na lekturę – co czas jakiś po prostu trzeba przejrzeć oferty, aby mieć pewność, że zawsze korzysta się z najlepszej z propozycji. Tylko w ten sposób możesz mieć gwarancję, że zawsze masz do dyspozycji konto o właściwym stosunku jakości do ceny.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena