Jak wiemy z poprzednich lekcji, musimy zadbać o dwa aspekty: aby osoby, które będą wchodzić na twoją stronę i czytać artykuły dostawały to, czego oczekują i więcej oraz o jej widoczność w wyszukiwarkach. Przyjazny wygląd zewnętrzny przeznaczony jest dla ludzi, którzy muszą czuć się dobrze na Twojej stronie.

Data dodania: 2014-11-17

Wyświetleń: 3558

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak zwiększyć ruch na stronie, cz.5: Czego oczy nie widzą, tego sercu…powinno być żal

Istnieją również elementy strony niewidoczne dla tych osób, ale istotne z punktu widzenia wyszukiwarek.

Roboty przeglądające Twój serwis oraz algorytmy decydujące o jego pozycji działają w nieco inny sposób niż zwykły człowiek. W momencie, gdy ty widzisz infografikę, to one dostrzegają jedynie nazwę obiektu i jego opis. Zobacz na jakie aspekty powinieneś zwrócić uwagę:

• Znaczniki strony – keywords, title i description to znaczniki, które opisują Twoją stronę w oczach wyszukiwarki. To właśnie dzięki nim przedstawiasz swoją stronę robotom Google.
o Keywords – są to słowa kluczowe opisujące Twoją stronę. Weź kartkę i wypisz wszystko co Ci przychodzi do głowy. Następnie wybierz nie więcej niż 10 fraz, które najlepiej opisują Twoją stronę.
o Title – jest to tytuł Twojej strony, widoczny zarówno dla robotów, jak i dla użytkowników. Postaraj się dobrać taki tytuł, aby był chwytliwy, ale i użyteczny dla wyszukiwarki.
o Description – jest to opis Twojej strony. Postaraj się w paru konkretnych zdaniach opisać dokładnie to, co prezentuje sobą strona, aby zachęcić ludzi do wejścia na nią. Dodatkowo postaraj się zawrzeć takie wyrażenia, które będą odpowiadały na zadane do wyszukiwarki pytanie.

• Formatowanie treści na stronie – podczas pisania artykułu pamiętaj, aby go sformatować odpowiednio i przyjaźnie dla wyszukiwarki.
Rozsądnie używaj znaczników nagłówków H1-H6. Postaraj się to robić tak, aby tekst tworzył logiczną całość, co ułatwi czytanie odbiorcom i korzystnie wpłynie na wyszukiwarki. W celu wyróżnienia tekstu używaj pogrubienia i kursywy.

• Zadbaj o poprawność linków. Dotyczy to zarówno lików wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Pilnuj, aby linki odnoszące się do innych miejsc na twojej stronie działały. Jeżeli chodzi o linki wychodzące, to staraj się, aby ich ilość była możliwie jak najmniejsza. Jeżeli chcesz, żeby link wychodzący nie był brany pod uwagę przez wyszukiwarkę, używaj artykułu nofollow.

• Atrybuty grafiki – zazwyczaj, kiedy wstawiasz link wygląda on tak: <a href=”http://domena.pl/”>. Nasza sugestia to tworzenie linków, które wyglądałyby tak: <a href=”http://domena.pl/ alt=”tytuł obrazu”>. Co daje tekst alternatywny? Jest on czytelny dla Google i dla użytkowników, którzy nie ładują obrazów na stronach. Dzięki temu atrybutowi wyszukiwarka może lepiej „wyrobić sobie pojęcie” na temat tego, co znajduje się na stronie, gdyż nie widzi ona samego obrazka, a jedynie jego nazwę i opis.

• Kilka innych uwag:
o Zadbaj o czas ładowania strony, usuwając zbędne zdjęcia czy skrypty;
o Wyświetlaj swoje grafiki w Google, dzięki czemu twoja strona może zostać odnaleziona poprzez wyszukiwanie grafik;
o Zadbaj o odpowiednią ilość fraz kluczowych w treści strony – około 3-5% całości.

• Podczas publikacji artykułów na Artelis.pl, największą uwagę zwróć na tytuł i opis, które są widoczne w pierwszej kolejności. Tytuł powinien być odpowiedzią na pytanie, które ktoś może zadać w Google, a wstęp jak najdłuższy i zawierający to pytanie.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena