0
głosów
- +

Social media w pozycjonowaniu

Autor:

Aktualizacja: 28.10.2014


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing Społecznościowy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 823 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

W tym wpisie poruszę bardzo modną ostatnio tematykę wszelakich portali społecznościowych, mianowicie social media...


Najpopularniejsze i najbardziej znane z nich to:

  • facebook.com,
  • twitter.com,
  • pinterest.com,
  • Google+.

Jak social media wpływają na kreowanie wizerunku?

To bardzo proste, obecnie 99 % młodych ludzi korzysta z wszelakich dobrodziejstw internetu, w tym głównie z portali społecznościowych – jak to wpływa na nasz wizerunek?
Otóż udzielając się na nich, pisząc posty, prezentując swoje usługi, produkty, nawet dodając zdjęcia, „spoufalamy się” z odbiorcami, tworząc tzw. „sieć odbiorców”.

Z czasem takowa pomniejsza się – dlaczego? A no dlatego, że zostają jedynie osoby, które są stricte zainteresowane naszym przekazem – w ten sposób tworzy się „dedykowana sieć odbiorców”.
Składa się ona z ludzi, którzy znają branże w której się poruszamy, interesują się nią, lub korzystają z jej usług, co w wielu przypadkach, po za zwiększonym ruchem na stronie i darmowym marketingiem owocuje nowymi zleceniami, zapytaniami ofertowymi a czasem i korzystnymi kontaktami.

Społecznościowe wizytówki

Pomijając wymienione wyżej korzyści płynące z aktywnego udzielania się w sferze social-media, pozostają jeszcze dwie ważne kwestie – jedną z nich jest „społecznościowa wizytówka”, którą w ten sposób tworzymy.

Wpływ na nią mają też portale branżowe, takie jak: Goldenline.pl i Linkedin.com.
Posiadanie profili na tychże portalach nie tylko buduje nam swoistą wizytówkę, pozwala zaprezentować się od najlepszej strony potencjalnemu klientowi lub pracodawcy, ale daje też dostęp do tzw „zamkniętych kręgów” – grup dyskusyjnych i forów, gdzie możemy zdobyć wiedzę, kontakty, lub po prostu zaprezentować swoje umiejętności.

Według mnie w dzisiejszych czasach każdy, ale to każdy szanujący się fachowiec, szanująca się firma powinna pamiętać o posiadaniu takiej wizytówki – w celu dotarcia do większego grona odbiorców i zaprezentowania się w świecie Internetu.

Wartościowe linki

Druga, ogromna korzyść z posiadania i aktywnego użytkowania kont na portalach społecznościowych – wartościowe linki zwrotne do naszej witryny.
Większość z portali, podczas dokonywania rejestracji ma wyznaczone pole na podanie linku do swojej strony internetowej, linki zwykle są „dofollow” a ich drogocenna moc pozwala nam podnieść pozycję w wyszukiwarkach.

W obecnych czasach jest to jedna z najlepszych technik pozyskiwania linków zwrotnych wysokiej jakości.

Dobrą praktyką jest linkowanie strony w co którymś poście, lub np. gdy wstawiamy cytat z naszego artykułu – na samym końcu posta wstawiamy do niego link, w ten sposób pozyskujemy kolejny link zwrotny, który bardzo chętnie zostanie zaindeksowany przez wyszukiwarki.

Podsumowanie

Podsumowując, social media są obecnie najpopularniejszym trendem i sposobem pozyskiwania linków, odbiorców i generowania ruchu na stronie, warto o tym pamiętać, gdy zamierza się samemu zając sferą marketingu i pozycjonowania.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij