ASG jest grą zespołową i żeby rozgrywki przebiegały we właściwy sposób, wymaga ustalenia zasad. 

Data dodania: 2014-10-02

Wyświetleń: 1332

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Chociaż zasady formułowane są często indywidualnie na potrzeby konkretnych rozgrywek, a specjalizujące się w airsofcie grupy układają swoje własne statuty, można z nich wyodrębnić kilka zasad, które są uniwersalne i praktycznie zawsze aktualne.

  1. Trafienie i zasady fair play

Jako trafienie rozumie się sytuację, w której wystrzelona kulka uderzyła gracza. Musi on wtedy zejść z pola gry. Dotyczy to również rykoszetów, pomyłkowych postrzałów graczy z tej samej drużyny czy też postrzałów z własnej repliki broni. Jeśli kulka uderzyła w replikę, oznacza to, uległa ona uszkodzeniu i jeśli gracz nie może użyć innej, również schodzi z pola gry.

Podczas rozgrywek każdego gracza obowiązują zasady fair play. Zgodnie z nimi każdy, kto został trafiony, powinien się do tego przyznać. Niestety bardzo często się zdarza, że gracze, zwłaszcza początkujący, nie przyznają się do tego, że zostali trafieni i grają dalej. W paintballu na ubraniu gracza zostaje kolorowa plama, więc trudniej jest oszukiwać, natomiast w ASG widocznych śladów nie ma. Jeśli ktoś zostaje przyłapany na oszustwie, zostaje wykluczony z gry i inni więcej nie zapraszają go do rozgrywek.

2.Wyeliminowanie z gry

Gracz trafiony kulką zostaje wyeliminowany z gry. Schodzi on wtedy z jej pola do wyznaczonego przez organizatora miejsca. Gdy idzie, jest oznaczony jaskrawą szmatką lub chorągiewką, albo też światełkiem rowerowym, jeśli rozgrywka ma miejsce w nocy, żeby inni wiedzieli, że mają już do niego nie strzelać. Musi on jednak zachować ostrożność, gdyż może zostać postrzelony przypadkiem.

3.Ewentualny powrót do gry

W wielu przypadkach dla każdej drużyny wyznaczone są na terenie gry miejsca zwane „resp”, których nazwa pochodzi od angielskiego określenia „respawn point”. I to właśnie tutaj udają się osoby, które odpadły z rozgrywki. Czas ich powrotu do rozgrywki zależy od ustaleń pomiędzy graczami a organizatorem, a wtedy możliwości są różne. „Resp” jest często umiejscowiony poza polem gry, więc nie wolno w nim strzelać. Jeśli zgodnie z ustaleniami osoby trafione zostają całkowicie wykluczone z gry, przechodzą do specjalnie wytyczonej strefy, w której oczekują zakończenia rozgrywki.

4.Środki pirotechniczne

Środki pirotechniczne mogą zostać wprowadzone do rozgrywki, ale tylko pod warunkiem, że zgodę wyraża organizator, policja, jak i lokalni mieszkańcy oraz jeśli nie ma zagrożenia pożarem. Zakazane są wszelkie środki chemiczne oraz pirotechniczne, których użycie może powodować uszkodzenia ciała, wzroku i słuchu oraz mogą spowodować pożar. Osoby z nich korzystające mogą zostać pociągnięte do odpowiedzialności cywilnej i karnej, przy czym grozi im nawet kara pozbawienia wolności. Podczas rozgrywek można używać małych petard, które nie powodują uszkodzeń ciała, jak i „granatów” z grochem lub kulkami w środku. Ich działanie polega na tym, że nieszkodliwa zawartość wystrzeliwana jest w promieniu kilku metrów. Na terenie otwartym można także używać granatów dymnych, błyskowych i ogłuszająco-oślepiających. Nie wolno z nich natomiast korzystać w pomieszczeniach.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena