0
głosów
- +

Strona internetowa – podstawy

Autor:

Aktualizacja: 26.09.2014


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Reklama i Promocja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 668 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Strona internetowa – podstawy

Internet jest obecnie najpopularniejszym medium wykorzystywanym w promocji polskich firm, a strona internetowa to podstawa komunikacji z klientami. Służy ona nie tylko prezentacji oferty, ale i dostarcza informacji o firmie i branży, w której funkcjonuje. O czym warto pamiętać podczas tworzenia i prowadzenia strony internetowej?    Poniżej kilka rad.


  • Cel – przed rozpoczęciem tworzenia strony internetowej określ cel jej istnienia. Celem może być na przykład prezentacja firmy i jej oferty, a w przypadku sklepów internetowych – sprzedaż produktów lub usług. Pamiętaj, aby spisać realne cele, które firma chce zrealizować, i do tego dążyć – podaj wartość mierzalną, np. sprzedaż 10 laptopów w ciągu 2 miesięcy.
  • Narzędzia – jakich metod użyjesz, aby dotrzeć z informacją o swoim produkcie/usłudze? Zapoznaj się z dostępnymi możliwościami i dopasuj odpowiednie narzędzie do promocji swojego biznesu. Zastanów się, czy będziesz pozyskiwał klientów przez media społecznościowe typu Twitter i Facebook, czy może skupisz się na e-mail marketingu. A może to i to? Za pomocą narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, sprawdzaj, czy Twoje działania są skuteczne, a jeżeli nie przynoszą pożądanych wyników – zastanów się nad spróbowaniem czegoś innego.  
  • Treści na stronie internetowej – pamiętaj, że powinny one dostarczać odpowiedzi na wszelkie pytania, jakie mogą pojawić się w głowie potencjalnych klientów. Ważne jest również, aby przedstawić swoją ofertę w taki sposób, który wyróżni ją na tle konkurencji i pokaże korzyści, jakie daje skorzystanie z niej. W zakładce „O firmie” pokaż firmy lub marki, z którymi współpracowałeś, załącz referencje i stale je aktualizuj.
  • Pozycjonowanie i optymalizacja – to sposób na zwiększenie widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych. Należy pamiętać, że większość internautów zwraca uwagę jedynie na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, więc strony internetowe, które znajdują się na dalszych pozycjach, mają małe szanse, aby zostały odwiedzone przez użytkowników.
  • Grafika – szata graficzna każdej strony internetowej powinna współgrać z jej kolorami firmowymi i materiałami reklamowymi. Umożliwi to jej łatwiejsze zapamiętanie i zakodowanie jej istnienia w świadomości konsumentów. Ważne jest, aby grafika pasowała do branży, w której działa firma – inaczej bowiem będzie wyglądać strona oferująca zabawki dla dzieci, a inaczej zajmująca się sprzedażą narzędzi i materiałów budowlanych.
  • Kontakt – to podstawowa zakładka, która powinna znaleźć się na każdej stronie internetowej. Powinny się na niej znaleźć informacje teleadresowe i e-mailowe. Warto również dodać mapkę Google, która szczegółowo pokaże, gdzie dokładnie znajduje się firma, dzięki czemu łatwiej będzie można do niej trafić. Należy pamiętać, aby na bieżąco odpowiadać na wszystkie nadesłane maile oraz telefony i być w stałym kontakcie z interesantami firmy.

Podsumowując – atrakcyjna strona internetowa to połowa sukcesu, druga połowa to posiadanie dobrej oferty i dążenie, aby była ona widoczna pośród milionów innych stron w internecie. 

Więcej na temat potrzeby posiadania strony internetowej w działalności firmy można przeczytać na blogu agencji reklamowej Assist Media.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij