Zaczynając własny biznes, nie myślisz, że może przyjść moment, że być może będziesz chciał go sprzedać. Ale taki moment może nadejść, więc kreuj wartościową i sprzedawalną firmę.

Data dodania: 2014-09-09

Wyświetleń: 979

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jeśli zaczynasz aktywność gospodarczą i zaczynasz własny firmę powinieneś uwzględniać z dużym prawdopodobieństwem, że pojawi się taki moment, kiedy pomyślisz o sprzedaży własnego biznesu.  Dlaczego tak jest? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, bowiem powody mogą być wielorakie.

Nowe cele życiowe, zawodowe, presja konkurencji, przeprowadzka do innego miejsca. Albo też kłopoty finansowe - to możliwe przyczyny. Przyczyny mogą być rozmaite, ale skutek będzie ten sam - masz do czynienia z najtrudniejszym zdarzeniem biznesowym, jakie istnieje. Przyczyna jest prosta - efektywność rynku sprzedaży przedsiębiorstw jest niska. Obojętne czy masz sklep, restaurację hotel, aptekę - problem zawsze będzie ten sam.  Wydaje Ci się, że jest to łatwe, lecz będziesz zaskoczony, jak skomplikowany jest ten proces. Będziesz zdziwiony, ale większość - mowa tutaj o prawie 60% sytuacji sprzedaży firm, nie skończy się sukcesem. Być może ta informacja będzie dla Ciebie dużym zaskoczeniem. Co musisz zrobić, by proces zakończyło się sukcesem a nie frustracją? Odpowiedź tkwi w słowie: przygotowanie. Co zatem musisz zrobić, by ten cały proces uprościć i przyspieszyć? Zagadnienia, z którymi musi się zmierzyć każdy, kto chce sprzedać przedsiębiorstwo są następujące - nie sprzedasz firmy, jeśli nie zrozumiesz mechanizmów rządzących rynkiem sprzedaży biznesów. Nie sprzedasz firmy, jeśli nie będziesz rozumiał następujących zagadnień:

  • Czy moja firma jest sprzedawalna?
  • Kim jest potencjalny nabywca na moją firmę?
  • Jak do niego dotrzeć? Jakie kanały marketingowe powinny być uruchomione dla dotarcia do potencjalnych kupujących?
  • Czy sprzedawać firmę samemu czy z doradcą?
  • Jak powinien wyglądać proces?
  • Kiedy podawać cenę?
  • Jak przygotować ofertę?

Rynek sprzedaży firm jest rynkiem nieefektywnym. Spontaniczne podejście nie działa. Rzucając oferty typu prosperujący biznes do sprzedania na 10 portalach tak naprawdę komunikujesz swoją desperację i nieprzygotowanie, która szybko będzie zidentyfikowana przez kupców kwalifikowanych. Tak ! Kupców kwalifikowanych w przeciwieństwie do armii oglądaczy i ciekawskich.

W kolejnych postach będziemy się starali udzielić odpowiedzi na wszystkie problemy, z którymi możesz się zetknąć. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie całego procesu i jego rozplanowanie.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena