„Nieważne jak o Tobie mówią, ważne żeby mówili” – twierdziła Marilyn Monroe. W branży show-biznesu to rzeczywiście złota zasada. Ale czy w każdej innej także?

Data dodania: 2014-08-12

Wyświetleń: 1414

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Firmy like us!

Nie można zaprzeczać dogmatom: liczba like`ów ma znaczenie. Marka, która ma 100 tys. fanów przy 5-cio procentowym Edge Ranku wyświetli Twoje posty u 5 tys. odbiorców, natomiast firma, która ma ich 1000 dotrze już tylko do 50 osób. Zanim jednak kupisz kolejny tysiąc fanów (praktyka coraz bardziej popularna na Allegro) lub wydasz pół miliona na nagrodę w facebookowym konkursie, skup się na zawartości  Twojego social media, bo wpadki rozchodzą się po Internecie szybciej niż prędkość światła.

Social Media: 7 grzechów głównych:

  • Pycha,
  • Chciwość,
  • Nieczystość,
  • Zazdrość,
  • Obżarstwo,
  • Gniew,
  • Lenistwo.

Jak to się ma do social media? Bardzo. Chociaż w nieco innej kolejności. Najpierw lenistwo: jeśli ostatni widniejący na stronie wpis jest sprzed pół roku, równie dobrze można uznać, że profil umarł śmiercią naturalną. Z lenistwem wiąże się naturalnie nieczystość: błędna, nieskorygowana treść postu. Internauci są bezwzględni niczym dzieci w przedszkolu – nic nie ujdzie ich uwagi. A już z pewnością wpisy przeklejane z innych stron z zazdrości o czyjś sukces. Kolejny grzech to pycha: nikt nie jest idealny i jeśli jakiś fan wytknął firmie błąd - trzeba kwestię sprostować, a za ewentualną nieścisłość przeprosić. Udowadnianie potencjalnemu klientowi na siłę, że nie ma racji na pewno nie poszerzy grona fanów. Jeszcze bardziej szkodliwy będzie wpis stworzony pod wpływem emocji, w gniewie. No dobrze, ale jak tu kontrolować zarówno Facebooka, Twittera i Instagram? Nie można. I nie trzeba. Lepiej jest porzucić apetyt na zachłanność i skupić się na jednym, ale rzetelnym źródle dystrybucji. Pamiętając przy tym cały czas, że nawet prawidłowo prowadzone social media nie daje automatycznie wymiernych korzyści. Jeśli po takim rachunku sumienia dojdziesz do wniosku, że nie masz czasu ani cierpliwości na prowadzenie ‘bloga’ firmy, nie oznacza to, że musisz z tej opcji od razu rezygnować. Po prostu zgłoś się do specjalistów, których na polskim rynku z każdym dniem przybywa.

Największe wpadki social media

Social Press rokrocznie podsumowuje działalność firm w social media wyłaniając 10 kandydatów do umownego tytułu wtopy roku. W 2012, na przykład, administratorzy profilu serka „Bieluch” pytali jakie ostatnie danie zamówiliby ich fani oczekując w celi wyroku śmierci, a  Play opublikował post, w którym firma sama siebie pytała o ofertę. Natomiast posłanka Wanda Nowicka nazwała na Twitterze naszą literacką noblistę ‘Wisłocką’. Ze swojego błędu wybrnęła jednak bardzo poetycko, publikują niedługo po felernym poście kolejny: „Faktycznie posłanka z Warszawy/ Zrobiła Wisłocką z Wisławy/Żal za poetką mój szczery/Wręcz poprzestawiał litery…”.

Kolejny rok przyniósł ze sobą jeszcze większe absurdy. Zakład Pogrzebowy z Wrocławia zaproponował ‘podwózkę’ na trasie Polska – Niemcy. Warunek: musisz być martwy. Natomiast idealnym przykładem na to, że dla niektórych specjalistyczna  firma marketingowa, jest jedyną szansą na pozytywne zaistnienie w sieci, jest konkurs ogłoszony przez masarnię Wyrobek Brzeszcze, która umieściła na swoim profilu przyprawiające o odruch wymiotny zdjęcie z opisem: „Zgodnie z obietnicą – kolejna odsłona konkursu. Wystarczy zostać naszym fanem i odgadnąć, który z naszych firmowych produktów przedstawiony jest na zdjęciu. Ten produkt jest równocześnie naszą pyszną nagrodą. ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W ZABAWIE”. Jeśli chodzi o rok 2014, nabór do plebiscytu SocialPress jest nadal otwarty. Zadbaj, aby Twoja firma nie znalazła się wśród kandydatów!

Licencja: Creative Commons
0 Ocena