W dzisiejszych czasach, by zaistnieć na rynku handlowym czy z powodzeniem prowadzić swój biznes i czerpać z tego zyski należy posiadać własną stronę internetową. Jednak wykonanie strony promującej daną działalność to nie wszystko. Aby strona przynosiła zyski i spełniała swoją funkcję reklamową musim...

Data dodania: 2008-06-01

Wyświetleń: 2533

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W dzisiejszych czasach, by zaistnieć na rynku handlowym czy z powodzeniem prowadzić swój biznes i czerpać z tego zyski należy posiadać własną stronę internetową. Jednak wykonanie strony promującej daną działalność to nie wszystko. Aby strona przynosiła zyski i spełniała swoją funkcję reklamową musimy zadbać o to, aby jej pozycja w wyszukiwarkach była możliwie jak najwyższa, czyli zajmowała stałą pozycję na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na daną frazę. O taki stan rzeczy zwykle ma zadbać odpowiednie pozycjonowanie. Niestety wiele osób – zwłaszcza kobiet – nie ma pojęcia czym jest pozycjonowanie i co oznaczają podstawowe terminy dotyczące tego procesu. W tym tekście postaram się w prosty sposób wyjaśnić na czym rzecz polega.

Pozycjonowanie stron to proces, który składa się z kilku elementów takich jak: pisanie tekstów do presell pages, dodawanie linków pozycjonujących, optymalizacja strony, odpowiedni dobór słów kluczowych i wiele innych. Proces ten ma za zadanie widocznie wpłynąć na statystyki dlugoterminowe i w widoczny sposób poprawić pozycję pozycjonowanej strony w najpopularniejszych wyszukiwarkach. Z pozycjonowaniem wiążą się takie terminy jak: google page rank, link popularity itp.

Jeśli chodzi o termin google page rank to wziął on swoją nazwę od najpopularniejszej światowej wyszukiwarki „google.com”. Wyszukiwarka ta nadaje większości stronom rangę, czyli wartość, którą określa się na podstawie kilku czynników, które nie do końca są wszystkim znane. Tzw. google page rank określa się w skali liczbowej od 1 do 10. Strony takie jak wirtualna polska czy Onet.pl to serwisy z PR6, a więc oznacza to, że aby zdobyć wysoką notę trzeba się dużo napracować. Dzięki określeniu page rank sprzedając linki na swoich stronach możemy określić ich wartość i łatwiej ustalić cenę od kilku do kilku tysięcy złotych za miesiąc emisji.

Link popularity ma decydujący wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Określa się go na podstawie liczby linków prowadzących do pozycjonowanej strony. Oznacza to, że im więcej mamy linków, które prowadzą do naszej strony tym wyżej znajdziemy się w wyszukiwarce internetowej. Musimy jednak zadbać o to, aby linki były wartościowe i ich przyrost był w miarę równomierny i umiarkowany.

W pozycjonowaniu stron ważne jest, aby zadbać o każdy element. Osoba zajmująca się tym procesem musi być osobą rozsądną, posiadającą dużą wiedzę na temat pozycjonowania. Jeśli w którymś elemencie popełni się błąd to całe starania mogą pójść na marne. Wiele stron w sieci oferuje narzędzia, które pomagają przy pozycjonowaniu określając takie elementy jak: google page rank, pozycja w wyszukiwarkach na dane frazy, ilość linków do strony itp. Zaleca się korzystanie z takich narzędzi, aby mieć wszystko pod kontrolą i proces zakończył się sukcesem, a nie wielką porażką i stratą czasu i energii.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena