Czy poprawnie zbudowana strona łatwiej się pozycjonuje? Tak! Od tego jak jest wykonana strona, zależy m.in. czy będzie się łatwiej pozycjonować tzn. czy wyszukiwarka Google, jak i roboty indeksujące, uznają taką witrynę za przyjazną, a jest to bardzo ważne. Oczywiście pamiętając, że stronę trzeba pozycjonować, wzmacniać wartościowy linkami itp..

Data dodania: 2014-07-05

Wyświetleń: 855

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Poprawność zbudowania strony ma dość znaczący wpływ w jej pozycjonowaniu i było to ważne przed ostatnimi zmianami algorytmów Google, jak ważne jest również i teraz, obecnie nawet bardziej, gdyż nowe algorytmy są bardzo "wyczulone" na jakość, poprawność, a przede wszystkim przyjazność strony dla użytkownika. 

Algorytmy Google mówią, że witrynę budować trzeba z myślą przede wszystkim o użytkownikach, którzy będą korzystać ze strony, także musi być ona intuicyjna, funkcjonalna nawet dla osób niewidomych czy słabo widzących, a przy tym nie zapominając o jej optymalizacji, aby była postrzegana jako witryna wartościowa. 

Jakie czynniki pomagają w osiągnięciu dobrej pozycji w wyszukiwarce?

1. Skalowalność witryny. Jest to jeden z ważnych kroków, witryna skalowalna jest witryną bardziej funkcjonalną i przyjazną dla osób, którzy korzystają z urządzeń przenośnych, a takich osób z roku na rok przybywa coraz więcej. Dlatego też takim użytkownikom trzeba zapewnić łatwość przeglądania strony i taką rolę spełniają responsywne strony internetowe.

2. Optymalizacja witryny. Kolejnym krokiem jest optymalizacja, co zaliczamy do optymalizacji?

a) Mapa strony, dzięki której roboty indeksujące łatwiej indeksują zawartość witryny podążając odpowiednią ścieżką. Pamiętać należy, że jeśli raz taką mapę wygenerujemy, a potem zmienimy np. nazwy menu, taką mapę trzeba wygenerować ponownie (uaktualnić).

b) Nagłówki h1, h2, h3 itp.. Są to ważne nagłówki, które powinny znaleźć się na stronie, w nagłówkach tych dobrze jest użyć przynajmniej choć jednego słowa kluczowego, na które pozycjonujemy stronę. 

c) Znaczniki strong, inaczej pogrubienia w treści witryny. Tutaj jak w przypadku podpunktu "b" ważnym jest, aby w znaczniku strong również znajdowało się słowo kluczowe.

d) Przekierowanie 301. Przekierowanie to ma na celu pokazać robotom, że witryna z przedrostkiem "www", jak i bez przedrostka "www" to jedna i ta sama strona. W przypadku braku takiego przekierowania witryna np. z przedrostkiem "www" może być uznana jako duplikat witryny, która tego przedrostka nie posiada.

f) Atrybuty alt do obrazów.Bardzo ważnym jest, aby obrazy użyte na stronie posiadały artybuty alt oraz opisy odnoszące się tematycznie do tego, co dany obraz przedstawia. 

g) Szybkość wczytywania się strony. Wpływ na szybkość wczytywania się strony ma serwer, jak i zawartość witryny, dlatego też jeśli na witrynie znajdują się obrazy trzeba je odpowiednio optymalizować dla internetu i urządzeń, aby było one lekkie, a tym samym niepotrzebnie nie spowalniały wczytywania się strony i jest to duży minus np. dla osób, które mają wolne łącze internetowe.

h) Unikalne treści. O tym powinien wiedzieć każdy dobry pozycjoner, że unikalne treści użyte na stronie to podstawa. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena