Kierowca musi być przygotowany na różne sytuacje - kolizja, wypadek, trudności z uruchomieniem silnika... Zepsuć może się wszystko. Co zrobić jeśli nie mamy nikogo do pomocy? Warto jest pomyśleć wcześniej o wypadkach, które mogą się przydarzyć i zakupić ubezpieczenie assistance.

Data dodania: 2014-06-08

Wyświetleń: 1313

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Assistance - pomoc na drodze

Assistance - co to jest?

Assistance jest to usługa, która oferuje pomoc kierowcy w wielu losowych zdarzeniach dotyczących podróży samochodem. Świadczona jest przede wszystkim przez zakłady ubezpieczeń w zakresie ubezpieczenia OC i AC, jak również proponowana przez instytucje bankowe przy okazji nabycia ich produktów. Coraz częściej jednak figuruje jako oddzielny produkt. Ubezpieczenie assistance charakteryzuje to, że ubezpieczyciel w ramach usługi zobowiązuje się do udzielenia pomocy ubezpieczonemu w każdej chwili, 24 godziny na dobę. Służy przede wszystkim pomocą techniczną w trudnych sytuacjach - w razie wypadku, kolizji oraz innych, bardziej błahych okazji (np. problem z odpaleniem silnika w zimę, wymiana opony). Wsparcie może polegać również na przekazaniu ważnych informacji, np. odnośnie czynnych zakładów naprawczych lub położenia najbliższego szpitala. Jest w czym wybierać.

Pakiety usług assistance

Assistance najczęściej można zakupić w pakietach, które różnią się pod względem zakresu ochrony. Nazwy i ich cechy różni się między zakładami ubezpieczeń, jednakże można je pogrupować w podobny sposób. Assistance zazwyczaj można zakupić w dwóch lub trzech opcjach: mini, midi i maxi.

MINI jest to najtańszy pakiet z najmniejszą liczbą funkcji, przeznaczony dla kierowców mało wymagających. Assistance w pakiecie mini w ramach ochrony pomaga jedynie w razie wypadku lub nieskomplikowanych awarii. Ubezpieczyciel podejmuje się m.in.:

  • holowania samochodu po wypadku,
  • prostej naprawy na miejscu,
  • udzielenia informacji telefonicznej.

MIDI jest opcją bardziej zrównoważoną, pod względem ceny oraz zakresu usług. Jest to pakiet szczególnie dla kierowców, którzy są zdecydowani i nie lubią przepłacać za funkcje, z których prawdopodobnie nie skorzystają. Owy pakiet przeważnie charakteryzuje się tymi samymi cechami co usługa MINI, jednak posiada ponadto dodatkowe funkcje, takie jak:

  • udostępnienie samochodu zastępczego,
  • wymiana koła, otwarcie zatrzaśniętego auta,
  • transport podróżujących do miejsca zamieszkania.

MAXI to usługa uwzględniająca wszystkie dostępne opcje, jakie ma do zaproponowania ubezpieczyciel. Bez wątpienia jest to assistance dla kierowców wymagających kompleksowej ochrony. Jednocześnie cechuje go najwyższa cena. Usługi, które wyróżniają opcję MAXI na tle innych to np.:

  • zwrot kosztów pobytu w hotelu dla podróżujących na czas naprawy samochodu,
  • usługa door to door, czyli odbiór i odprowadzenie auta z warsztatu,
  • kierowca zastępczy.

Który pakiet wybrać? Powinno opierać się przede wszystkim na zdrowym rozsądku i zdecydować się na ten, który najlepiej będzie odpowiadał naszym oczekiwaniom. Niektórzy ubezpieczyciele dają możliwość wyboru konkretnych usług, co pomaga zapobiec przepłacaniu za opcje zupełnie niepotrzebne.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena