Wstawianie linków nie jest wcale takie proste, jakby się mogło wydawać. Zrobienie tego w taki sposób, żeby podnieść notowania własnej strony, wymaga znajomości kilku trików. W świetle tego, co wiesz już o Article Marketingu, trochę inaczej trzeba jednak patrzeć również na sposób linkowania.

Data dodania: 2014-05-09

Wyświetleń: 1309

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Atrybuty noindex i nofollow – co z nimi zrobić?

Czym są atrybuty noindex oraz nofollow?

W ramach znacznika <a> można umieścić atrybuty relacji rel. Sugerują one automatom, w jaki sposób mają postępować z konkretnym linkiem i mogą nadpisywać ustawienia charakterystyczne dla strony. Atrybut noindex powoduje, że robot w ogóle nie indeksuje takiego linku, ergo nie wyświetli się on na liście linków prowadzących do strony, aczkolwiek moc przekaże, na co wskazuje brak użytego atrybutu nofollow. Odwrotna kombinacja, czyli użycie tylko nofollow bez noindex spowoduje, że moc nie będzie przekazywana, choć wyszukiwarka o linku się dowie. Użycie obu atrybutów spowoduje, że wyszukiwarka zignoruje link zupełnie. Oczywiście to byłoby za proste – utrudnienie polega zaś na tym, że to, czy dany robot będzie trzymał się sugestii przekazanych przez atrybuty, to sprawa w dość dużym zakresie dowolna.

Artybuty i pozycjonowanie

Dla potrzeb pozycjonowania stosuje się wszystkie linki z różnymi atrybutami, natomiast tylko te oznaczone jako „follow” (czyli w zasadzie nieoznaczone jako „nofollow”, ponieważ atrybut „follow” nie istnieje) przekazują moc. Pozostałe to zasłona dymna, która ma zmylić roboty na tyle, aby strona nie została ukarana filtrem (na tej samej zasadzie, jak używa się fraz generycznych tylko dla zróżnicowania anchorów). Znaczenie index/noindex dla pozycjonowania jest minimalne.

Artybuty i Article Marketing

Article Marketing zajmuje się nie robotami, ale internautami. Dla internauty wszystko jedno czy link oznaczony zostanie takim czy innym atrybutem – jeśli jest klikalny, to można przejść dzięki niemu dalej. Article Marketing mógłby w ogóle więc bazować na linkach z atrybutami noindex i nofollow, ale nie ma powodu, żeby tracić w ten sposób moc linków. Kluczem do sukcesu jest jak zwykle różnorodność, dlatego akurat w tym przypadku dobre artykuły należy potraktować zgodnie ze zwyczajem, czyli większość oznaczyć jako follow, a mniej więcej jeden na trzy linki – nofollow.

Ustawienia dla strony

Sposób postępowania z linkami można ustawić domyślnie dla całej strony – z wyjątkiem miejsc, gdzie podane zostaną w znaczniku odmienne atrybuty, boty będą postępowały zgodnie z zaleceniami ogólnymi (jeśli w ogóle respektują atrybuty). Blokada botów odbywa się przez plik htaccess, blokadę IP poszczególnych botów albo wtyczki do danego CMS dającego pełną kontrolę nad dostępem automatów do strony.

Po co z tego korzystać?

Z atrybutów należy korzystać w celu maskowania własnego zaplecza, przy linkowaniu stron, między którymi nie chcemy przekazywać mocy oraz po to, aby wprowadzić odrobinę różnorodności do struktury linkowania. Dzięki temu wszystko wygląda bardziej naturalnie i poza siłą artykułu, masz jeszcze do dyspozycji siłę wszystkich linków.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena