0
głosów
- +

Jakie są rodzaje tekstów w Article Marketingu?

Autor:

Aktualizacja: 04.05.2014


Kategoria: Artelis.pl / Akademia Artelis


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 626 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Jakie są rodzaje tekstów w Article Marketingu?

Article Marketing to coś więcej niż copywriting. To jego dojrzalsza, wysoko rozwinięta forma, w której z niektórych sposobów publikacji w ogóle się nie korzysta, ale gdzie stawia się na profesjonalizm. W związku z tym, teksty w Article Marketingu są trochę inne niż w tradycyjnym pozycjonowaniu.


Article Marketing w ogóle nie korzysta z precli i katalogów, dlatego nie obejmuje tych dwóch rodzajów tekstów. Nie oznacza to, że nie należy z nich korzystać, ale teksty te służą do czegoś innego: mogą pomagać twojej firmie, ale nie w taki sposób, w jaki pomagają artykuły Article Marketingu. Te ostatnie dzieli się praktycznie tylko na trzy grupy: artykuły tematyczne (nie ja wymyśliłem tę maślomaślaną nazwę), artykuły specjalistyczne oraz teksty specjalne. Ostatnia kategoria obejmuje wszelkiego typu notatki, informacje, noty prasowe i podobne dokumenty, które stanowią dla Article Marketingu raczej uzupełnienie arsenału, a nie jego podstawową część. Co z dwiema pierwszymi grupami?

 

Artykuły tematyczne – ta grupa znana jest także osobom zaangażowanym w pozycjonowanie. Chodzi o wysokiej klasy teksty napisane na określony temat, z reguły pokrywający się ze specyfiką działalności danej firmy. Teksty jednak nie mają charakteru reklamowego. Pisze się je po to, aby opowiedzieć o kulisach jakiegoś procesu produkcyjnego albo aby przekazać klientom wiedzę na temat wyboru fachowych usług. Takie tekstu publikuje się w portalach branżowych, Artelis.pl lub na własnych stronach zaplecza SEO, lub blogu firmowym. Są to teksty, które zawierają praktyczne informacje, choć specjalista nie będzie nimi zainteresowany: nie chodzi o to, aby poszerzać ogólna bazę wiedzy, odkrywać coś dla nauki, tylko o to, żeby prostym językiem odpowiedzieć o trudnych procesach i skomplikowanych usługach. To po prostu przełożenie języka branżowego z polskiego na nasze.

Artykuły specjalistyczne natomiast to już inna bajka. Tutaj amator wiele się nie dowie, ponieważ tekst taki pisany jest językiem fachowym i opowiada na przykład o najnowszych patentach z branży albo o charakterystyce technicznej jakichś maszyn wykorzystywanych w procesie produkcji albo procesach. Tutaj nie ma zmiłuj, słownictwo fachowe pojawiać się musi. Po co komu taki tekst? Przykładów jest bardzo wiele, ale zazwyczaj chodzi o to, że firma prowadzi transakcje z innymi firmami (lub – mówiąc bardziej nowocześnie – funkcjonuje w sektorze usług B2B). Żeby zaimponować kontrahentom, pokazać się z jak najlepszej strony, trzeba wykazać się wiedzą fachową, podać konkretne argumenty.

Czas na jakiś przykład. Tym razem załóżmy, że teksty zamawia fabryka opraw oświetleniowych. I teraz, jeśli targetem są odbiorcy indywidualni, którzy mają zamiar zmodernizować oświetlenie w domu, to należy zamówić artykuły tematyczne. Jeśli ta sama firma szuka odbiorców instytucjonalnych, kieruje swoją ofertę do szkół, urzędów lub hoteli, to tutaj potrzebny jest tekst specjalistyczny. W pierwszym przypadku można napisać, że oprawy wykonane są z wysokiej jakości stopów aluminium, ale w drugim konieczne będzie rozbudowanie tego zdania i dołożenie kilku kolejnych: oprawy są odlewane z aluminium typu takiego i takiego, a następnie malowane proszkowo zgodnie z procedurą taką a taką na dowolny kolor z palety takiej a takiej. Oczywiście to tylko przykład, który ma ci pokazać, jak działają takie teksty. Zauważ, że wprowadzenie takiego podziału w Article Marketingu pozwala dość dokładnie trafić artykułem do zdefiniowanej grupy odbiorców, co zdecydowanie odróżnia Article Marketing od wąsko rozumianego pozycjonowania.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij