1
głosów
- +

Reklama za darmo?

Autor:

Aktualizacja: 03.05.2014


Kategoria: Artelis.pl / Akademia Artelis


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 587 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Reklama za darmo?

Przyznam, że popyt na darmową reklamę dość mocno mnie dziwi. Darmowe pozycjonowanie, darmowa promocja? A widziałeś kiedyś darmowe billboardy albo ofertę darmowych reklam w radiu, prasie albo telewizji? Ja jakoś takich rarytasów nie widziałem. Tania reklama – owszem, ale darmowa? Jakoś tego sobie wyobrazić nie umiem.


Promocja firmy zawsze pochłania spore środki. Nic dziwnego, bo przecież tylko dzięki działaniom promocyjnym można zdobyć nowych klientów. A odkąd klientów zdobywa się głównie przez internet, szczególnego znaczenia nabiera reklama stron w internecie. Tutaj jednak też na nic darmo liczyć nie należy. Co z tanią reklamą? Tania reklama jest jak najbardziej osiągalna, choćby w formie Article Marketingu, ale po kolei.

Reklama stron w internecie często ogranicza się do reklamy kontekstowej i pozycjonowania, ale przecież są jeszcze inne rodzaje reklamy internetowej, choćby kampanie banerowe, marketing szeptany oraz linki na forach (które zresztą są wyjątkowo wielofunkcyjne). Jest też oczywiście marketing przez artykuły. Kolejne rodzaje reklamy internetowej różnią się od siebie kosztem, a także ilością pracy, jaką trzeba włożyć w konfigurację i przygotowanie takiej kampanii. Promocja firm w sieci musi odbywać się szybko – to podstawowy wymóg. Ponieważ konkurencja jest duża, na każdy ruch innych firm z branży należy odpowiadać natychmiast, a nie czekać na wyniki finansowe – jeśli za długo będziesz czekał, to będą one jeszcze gorsze.

 

Reklama stron w internecie może przejść albo w ilość, albo w jakość. Tradycyjne pozycjonowanie to zdecydowanie pierwszy wariant: kilkadziesiąt albo kilkaset tysięcy linków tak naprawdę nikomu nie byłoby potrzebne, gdyby linki te były sensownej jakości. Tania reklama z pozoru wcale tania nie jest – za typowy artykuł SEO płaci się góra kilka złotych, ale za artykuł tematyczny z dużą wartością merytoryczną, taki, jaki wykorzystuje się w Article Marketingu, nawet około stu do ponad stu złotych. Sęk w tym, że takich artykułów potrzeba maksymalnie kilkuset, a zwykle wystarcza kilkanaście, aby efekt był dobrze widoczny. To już jest jednak metoda jakościowa, gdzie ceny jednostkowe są wyższe.

A co z reklamą kontekstową? Wiele tutaj będzie zależało od wybranego modelu rozliczeń – zwykle korzystnie jest rozliczać się za kliknięcia, a nie za wyświetlenia, ale to, czy będzie to tania reklama czy zbędny wydatek zależy od innych czynników. Są takie branże, gdzie z kliknięcie płaci się nawet kilkanaście złotych – to sporo, biorąc pod uwagę, że to dotarcie tylko do jednego potencjalnego klienta. Article Marketing to sposób na to, aby jednym linkiem dotrzeć do setek, tysięcy potencjalnych klientów, a opłata jest pobierana tylko raz.

Oczywiście – ponieważ jesteś na portalu poświęconego marketingowi przez artykuły, będziemy promowali właśnie tę metodę, ale tak naprawdę moglibyśmy ją opisać jako wspaniały sposób na pozycjonowanie stron: każdy artykuł to przecież miejsce na link prowadzący do twojej strony i nawet, gdyby ten link był dodatkowo płatny, i tak opłacałoby się w niego zainwestować. Moglibyśmy też podpowiedzieć ci, jak wykorzystać Article Marketing i reklamę kontekstową jednocześnie, i to na tej samej stronie, ale tego akurat nie zrobimy – wierzymy w twoją wyobraźnię.

Co dalej z darmową reklamą? Czy Article Marketing może być darmowy? Teoretycznie tak, ale w praktyce trudno będzie ci to osiągnąć ze względu na jego skuteczność. Darmowy byłby wtedy, gdybyś wszystkie teksty napisał sam i umieścił w tych portalach, które nie wymagają opłat – wtedy rzeczywiście nic cię to nie kosztuje, ale pamiętaj, że to skuteczna metoda. Każdy artykuł będzie działał na twoją korzyść i po kilkunastu takich publikacjach możesz mieć tyle zamówień, że zwyczajnie nie starczy ci czasu na pisanie kolejnych – wtedy trzeba tę część zlecić komuś innemu i darmowa reklama się kończy. Zaczyna się wtedy ta opłacalna. Co z tego, że płatna, skoro przynosi krociowe zyski?


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij