0
głosów
- +

Projektowanie opakowań - to nie takie proste

Autor:

Aktualizacja: 17.04.2014


Kategoria: Gospodarka / Produkcja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1046 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Projektowanie opakowań - to nie takie proste

Dobór odpowiedniego opakowania jest jednym z najczęściej bagatelizowanych aspektów sprzedaży towarów. Gdy konsument styka się z produktem, jego opakowanie odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu decyzji o zakupie.


 Istnieją niezliczone style designu, w którym można umieścić projekt opakowania, ale zawsze nadrzędną rzeczą jest zgodność z produktem i z marką. Identyfikacja wizerunkowa firmy koniecznie musi być rzeczą stałą i niezmienną, niezależnie od chwilowych trendów. Od tego bowiem zależy trwałość nieformalnej więzi między producentem a konsumentem, konsument bowiem powinien ufać marce, odnajdywać się w niej i z nią identyfikować.

 

Czym jest dobre opakowanie?

Definiowane wprost czym jest opakowanie nie jest ani rzeczą łatwą. Mnogość aspektów na różnorodnych płaszczyznach i rejestrach odrzuca możliwość szybkiej eksplikacji. Samo opakowanie składa się z wielu pięter konstrukcyjnych. Począwszy już od określonej budowy fizycznej, wymiarów, kształtu – najbardziej ergonomicznego od strony przechowywania danego produktu. Drugim piętrem jest komunikowana treść - jako połączenie niezbędnych informacji o produkcie, przez opis marki, logotyp firmy, po slogany i teksty reklamowe. Wreszcie przechodzimy do poziomu wizualnego prezentowanych treści: właściwe rozmieszczenie elementów wizualnych oraz niezwykle istotna kolorystyka produktu. Zdarza się, że każdy z poziomów wpływa na konsumenta często w oderwaniu od innych poziomów, ale zasada jest taka, że wszystkie te poziomy powinny ze sobą współgrać od strony kompozycyjnej i ideowej.

 

 

Co powinien posiadać dobry projekt opakowań?

Opakowanie przede wszystkim nie powinno ginąć w otoczeniu konkurencji. Winno się zdecydowanie wyróżniać. Mówi się wiele o zasadzie 3 sekund. Tyle czasu ma produkt na półce, aby przyciągnąć uwagę konsumenta. Gdy już uwaga klienta jest zdobyta, trzeba ją utrzymać, przez odpowiedni przekaz i treść. Najlepiej wczuć się w rolę potencjalnego konsumenta i wyobrazić sobie, czego oczekuje, co szuka, co może mu się spodobać, a co nie.

 

Związek między dobrym designem opakowania, a sprzedażą jest w ostatnich latach bardzo widoczny na rynku. Z tego też względu firmy angażują w projekt opakowania coraz większe środki.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij