-1
głosów
- +

Czym się zajmuje agencja public relations?

Autor:

Aktualizacja: 04.04.2014


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 1 głosów ujemnych
  • 1736 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

XXI wiek to era komunikacji na coraz większej ilości kanałów. Szczególnie ważna, a dopiero od niedawna należycie doceniona, jest komunikacja na drodze sprzedawca – klient. Bez dobrej i harmonijnej relacji między tymi dwoma podmiotami, nie ma mowy o sukcesie. Tym się właśnie zajmuje agencja PR, czyli agencja public relations.


Agencja PR kreuje kompletny wizerunek marki, wyznacza jej ideologię i myśl przewodnią. Właściwa identyfikacja wizualna marka jest właśnie tym, czym dana firma wyróżnia się z otoczenia innych. Niezwykle ważne jest by ten przekaz był spójny i logiczny, a przede wszystkim zgodny z ogólnymi założeniami firmy. Agencja PR stworzy najbardziej dogodną strategię informacyjną czy promocyjną, by przekaz trafił do jak najszerszego grona potencjalnych klientów.

Ale obok komunikacji zewnętrznej istnieje równie ważny wewnętrzny PR. Dzięki dobrej komunikacji wewnętrznej organizacja jest wizerunkowym monolitem i dzięki świadomości misji i filozofii, jest o wiele skuteczniejsza w swoich działaniach - ma to też ścisłe odzwierciedlenie w poziomie morale i w określonym etosie pracy.

Pole działań agencji PR jest szerokie, a często ograniczone jedynie kreatywnością działających w nich osób. Możliwe działania obejmują pełne spektrum kanałów komunikacyjnych: od social media poprzez content marketing, kampanie reklamowe i informacyjne, różnorodne eventy, aż po zupełnie niestandardowe strategie.

Oczywiście, sam PR wychodzi poza sztywne ramy klient – sprzedawca, agencje PR obecne są w niemal każdej sferze: społecznej, biznesowej, medialnej czy politycznej, a często pracują na ich styku.

Ważnym wydarzeniem, w wypadku którego sięga się po pomoc agencji, jest sytuacja zagrożenia i kryzysu. Wówczas odpowiednia strategia ratuje wizerunek firmy i przywraca zaufanie opinii publicznej. Dlatego obok zażegnywania kryzysów, ważne są również przygotowane wcześniej przez agencję procedury bezpieczeństwa pozwalające zapobiec w przyszłości podobnym zdarzeniom. Agencja PR opiekuje się więc całym otoczeniem informacyjnym wokół podmiotu – jest to opieka, która jest w dzisiejszych czasach rzeczą niezbędną.


Podobał Ci się artykuł?
-1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij