XXI wiek to era komunikacji na coraz większej ilości kanałów. Szczególnie ważna, a dopiero od niedawna należycie doceniona, jest komunikacja na drodze sprzedawca – klient. Bez dobrej i harmonijnej relacji między tymi dwoma podmiotami, nie ma mowy o sukcesie. Tym się właśnie zajmuje agencja PR, czyli agencja public relations.

Data dodania: 2014-04-04

Wyświetleń: 2433

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Agencja PR kreuje kompletny wizerunek marki, wyznacza jej ideologię i myśl przewodnią. Właściwa identyfikacja wizualna marka jest właśnie tym, czym dana firma wyróżnia się z otoczenia innych. Niezwykle ważne jest by ten przekaz był spójny i logiczny, a przede wszystkim zgodny z ogólnymi założeniami firmy. Agencja PR stworzy najbardziej dogodną strategię informacyjną czy promocyjną, by przekaz trafił do jak najszerszego grona potencjalnych klientów.

Ale obok komunikacji zewnętrznej istnieje równie ważny wewnętrzny PR. Dzięki dobrej komunikacji wewnętrznej organizacja jest wizerunkowym monolitem i dzięki świadomości misji i filozofii, jest o wiele skuteczniejsza w swoich działaniach - ma to też ścisłe odzwierciedlenie w poziomie morale i w określonym etosie pracy.

Pole działań agencji PR jest szerokie, a często ograniczone jedynie kreatywnością działających w nich osób. Możliwe działania obejmują pełne spektrum kanałów komunikacyjnych: od social media poprzez content marketing, kampanie reklamowe i informacyjne, różnorodne eventy, aż po zupełnie niestandardowe strategie.

Oczywiście, sam PR wychodzi poza sztywne ramy klient – sprzedawca, agencje PR obecne są w niemal każdej sferze: społecznej, biznesowej, medialnej czy politycznej, a często pracują na ich styku.

Ważnym wydarzeniem, w wypadku którego sięga się po pomoc agencji, jest sytuacja zagrożenia i kryzysu. Wówczas odpowiednia strategia ratuje wizerunek firmy i przywraca zaufanie opinii publicznej. Dlatego obok zażegnywania kryzysów, ważne są również przygotowane wcześniej przez agencję procedury bezpieczeństwa pozwalające zapobiec w przyszłości podobnym zdarzeniom. Agencja PR opiekuje się więc całym otoczeniem informacyjnym wokół podmiotu – jest to opieka, która jest w dzisiejszych czasach rzeczą niezbędną.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena