0
głosów
- +

Facebook – jak zaistnieć w świadomości użytkowników?

Autor:

Aktualizacja: 14.03.2014


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing Społecznościowy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 905 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie jest obecnie Facebook. Swoje konto posiadają tu zarówno indywidualni użytkownicy, jak i firmy, które w serwisie szukają swoich potencjalnych klientów. Nie sztuką jest jednak pojawić się na Facebooku, prawdziwą sztuką jest pojawić się w świadomości jego użytkowników. Jak tego dokonać?  


Strategia

Najważniejsza jest dobrze opracowana strategia. Należy bowiem nie tylko szczegółowo zaplanować, co będzie publikowane w danym profilu firmowym, ale też jak często i po co będą pojawiać się poszczególne treści. Bardzo ważnym punktem jest również to, do kogo wspominane wcześniej materiały mają trafić. Tak naprawdę prawidłowe określenie grupy docelowej jest połową sukcesu...

Trzeba pamiętać, że żaden wpis, który zostanie opublikowany na profilowej tablicy, nie powinien znaleźć się tam przypadkowo. Wszystkie publikacje powinny być dokładnie przemyślane – a najważniejsze jest to, żeby ich przekaz był dopasowany do charakteru działalności danej firmy. Jeśli np. firma zajmuje się sprzedażą kwiatów, to wszystkie publikowane treści powinny być w jakiś sposób związane z branżą florystyczną. W ten sposób, krok po korku w umysłach fanów budowana jest świadomość danej marki.

Urozmaicenie profilu

Jeśli dany profil jest konsekwentnie prowadzony w oparciu o prawidłowo zbudowaną strategię, można pomyśleć o tym, aby w jakiś sposób go uatrakcyjnić w oczach użytkowników. Jak wiadomo, użytkownicy Facebooka spędzają na nim czas, ponieważ szukają miejsca, w którym mogą nie tylko dowiedzieć się ciekawych rzeczy i wymienić się opiniami na dany temat, ale mają też szansę oderwać się od codzienności i pozwolić sobie na chwilę relaksu. A jeśli mowa o relaksie, to warto dać im możliwość spróbowania swoich sił w specjalnie dla nich przygotowanej grze. Gry, a właściwie aplikacje w formie gier, cieszą się obecnie na Facebooku bardzo dużą popularnością. Jednak żeby gra miała sens, musi w jakiś sposób wiązać się z działalnością firmy, którą ma reprezentować – dzięki temu użytkownicy nie będą bezmyślnie dołączać do rywalizacji, ale będą zdawać sobie sprawę z tego, gdzie są i kto udostępnił im taką możliwość...

Facebook udostępnia specjalne mechanizmy, dzięki którym można uatrakcyjniać aplikacje (szczególnie te, które przyjmują formę gier), mowa m.in. o Score Api, Open Graph czy Notification Api.

Co można przez to osiągnąć?

Jeśli materiały, które systematycznie ukazują się w danym profilu firmowym, są odpowiedzią na oczekiwania jego fanów, pojawia się realna szansa na to, że przyniesie to firmie duże korzyści. Nie zawsze chodzi jednak o wzrost sprzedaży, w większości przypadków bowiem powiązane jest to z poprawą wizerunku firmy w oczach jej potencjalnych klientów.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij