Jeśli to czytasz, to masz szczęście – przedstawię Ci sposób tak banalnie prosty, że aż wstyd, że nie jest najszerzej stosowany. Do czego sprowadza się reklama? Często do wciskania kitu, prawda? A gdyby reklamować szczerze?

Data dodania: 2014-03-05

Wyświetleń: 1347

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Tylko dla dobrych produktów

Zgoda, mój system ma jedną, często uznawaną za poważną, wadę: nie sprawdzi się do reklamowania szmelcu. Jeśli więc rzeczywiście produkujesz mizernej jakości produktu albo sprzedajesz kiepskie usługi, to niestety z niego nie skorzystasz. Zresztą szczerze życzę Ci odpadnięcia z biznesu – produkty muszą być dopracowane, a usługi rzetelne, bo zadaniem biznesu nie ma być napychanie kabzy, tylko zmienianie świata na lepszy. Tyle tytułem wstępu. Jeśli uważasz, że to, co robisz, może poprawić czyjeś życie i dać radość, to chętnie podzielę się z Tobą prostą instrukcją promocji.

Nie naginaj rzeczywistości

Opisywanie produktu lub usługi powinno odbyć się bez naginania rzeczywistości. Na pewno wiesz, że każdy produkt ma jakieś wady – kiedy idziesz do sklepu, masz tę świadomość, dlatego powinieneś ją zachować także wtedy, kiedy reklamujesz swój produkt – nikt nie uwierzy, że jest idealny. Zresztą – gdyby był bardzo wysokiej jakości, wadą byłaby wysoka cena, prawda?

Prawda manipuluje

Każdy tekst marketingowy siłą rzeczy jest tekstem manipulacyjnym, co wynika z natury języka – sugerując, manipulujesz. Dlaczego więc zwracać czyjąś uwagę na wady produktu? To bardzo proste: kiedy powiesz klientowi szczerze, jakie wady ma Twój produkt, klient nie będzie musiał ich sam szukać – dostanie jasny, przejrzysty i prawdziwy opis. Zwróć uwagę na to, co dzieje się, jeśli nie podasz klientowi rzetelnego opisu: w takim przypadku zacznie on sam szukać wad produktu, znajdując czasem problemy nieistniejące (że kolor nie taki, że coś MOŻE być niższej jakości) – wystarczy napisać szczery tekst, żeby klient przy zakupie czuł się bezpiecznie.

Rzetelność dla finansistów

Największy problem z rzetelnością mają doradcy finansowi, banki, parabanki i podobne instytucje. Oczywiście nie twierdzę, że ktoś celowo wprowadza w błąd swoich klientów, ale prezentowana oferta czasem jest wręcz zbyt doskonała. Cele kredytodawcy i kredytobiorcy nigdy nie są zbieżne a w tekście sprzedającym kredyty zawsze klient może przeczytać, że bank ma na uwadze jego dobro – to nigdy nie jest prawdą i wie o tym każdy. Pomijając takie oczywiste kłamstwa, można zyskać klientów. Informując o ryzyku inwestycyjnym, kosztach pożyczek – to wszystko dziś wypada z planów tekstów marketingowych, bo jakiś spec orzekł, że negatywnie wpływa na sprzedaż. Niekoniecznie – ludzie chcą ufać sprzedawcom, a Ty musisz im dać szansę. Dlatego pisanie rzetelnych tekstów sprawdzi się również w branży finansowej.

Sam nie dam rady


Przyzwyczajenie do starego modelu promocji, opartego na świadomym lub nieświadomym wprowadzaniu w błąd jest olbrzymie i przeszkadza w działaniu uczciwym. Niewielu copywriterów, marketingowców i agencji reklamowych zajmuje się tworzeniem rzetelnych reklam. Jeśli kogoś takiego znajdziesz, jesteś już na wygranej pozycji.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena