W zamyśle siódma część miała traktować o klerykach, czyli o bardzo skutecznych sposobach szkolenia, wprowadzania i rozliczania pracowników.

Data dodania: 2014-01-28

Wyświetleń: 1949

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Siódma Cnota: Pomnażaj swoje 10 talentów

 Jednak pisząc, postanowiłem zaryzykować i opowiedzieć Ci o bardzo subiektywnej w moim odczuciu sprawie, będącej jednak jednym z filarów sukcesu Kościoła i najlepszych firm jakie znam. Zasadzie kreowania wartości – dobra, które po pomnożeniu wraca do nas z powrotem. To działa...

 

Zresztą Ty sam, gdy przejrzysz swoich znajomych, firmy z Twojego otoczenia czy historie z telewizji, zauważysz prosty schemat: za prawdziwym sukcesem biznesowym ZAWSZE KRYJE SIĘ ZASADA KREOWANIA WARTOŚCI. W długoterminowej rozgrywce na rynku prawdziwymi liderami zostają firmy, których misja (choć tego słowa nie lubisz) skupia się po prostu na zmienianiu świata na lepsze, czyli tworzeniu czegoś dobrego dla swoich Klientów.

 

Posłuchaj uważnie, masz 100% racji i też tak uważam: biznes ma na siebie zarabiać, masz mieć zyski i to bardzo, bardzo duże zyski – po to jest biznes i ta zasada temu pomaga! Im większą wytworzysz dla tego świata wartość, tym większe będą Twoje zyski. Takie np. Porsche jest najlepiej zarabiającą firmą w branży motoryzacyjnej, bo z miłości do motoryzacji każdy z jej pracowników, inżynierów, marketingowców skupia się na tworzeniu radości z jazdy i rozwijaniu marzeń milionów fanów motoryzacji na świecie. Bez tej magicznej otoczki nie byłoby Klientów chcących zapłacić z przyjemnością ogromną marżę.

 

Tak samo Ty możesz być liderem produkcji pralek, kartonów, handlu akwariami, sprayami do lakierów, szkolenia kierowców, pieczenia ciast czy remontu balkonów – wystarczy, jeśli nastawisz się na to, by zrozumieć głębokie potrzeby, myśli i marzenia swoich Klientów. Następnie całą politykę firmy skierujesz na to, by dla tych osób każdego dnia stwarzać największą w ich oczach POMOC, RADOŚĆ I WARTOŚĆ, zamiast kombinować jak wcisnąć im XYZ, kiedy konkurencja robi takie samo XYZ.

 

W polskich warunkach często nawet tak proste sprawy, jak parę faktycznie pomocnych dla potencjalnych Klientów poradników w kwestii wyboru xyz / uniknięcia problemów z zakupem xyz na Twojej stronie, już mogą postawić Cię przed konkurencją. Klienci błagają podświadomie, by niewidzialna ręka poprowadziła ich przez proces zakupu, pomogła wybrać najlepszy produkt (a ręka musi być niewidzialna, żeby zachować pozory, że to Klient samodzielnie podejmuje decyzje).

 

Kolejną rzeczą, którą umożliwi Ci taka postawa, jest stałość w dążeniu do celów i ideałów, jasna dla wszystkich pracowników. Jak powiedział mi znajomy ksiądz, bez swojej tradycji, podążając bezmyślnie za trendami na świecie, Kościół byłby olbrzymem na glinianych nogach. Warto uczyć się od Kościoła – cały czas trzymać obrany, długoterminowy kurs, a na co dzień po prostu modyfikować delikatnie i rozważnie strategię dojścia tam, gdzie założyliśmy. To motywuje pracowników i dla Klientów też staje się pewnego rodzaju gwarancją.

 

Kategorycznie unikamy tutaj stwierdzenia, że to wystarczy – absolutnie NIE. Bez wcześniejszych kroków nie da się odnieść znaczącego sukcesu, jednak jeśli wszystkie poprzednie sześć podpunktów jest jak części maszyny czy – jak wolisz urządzenia w Twoim biurze – to ta zasada jest jak elektryczność, która pozwala się im wszystkim poruszać.

 

 

Biznes prowadzony w dobrym celu zawsze wygra w długim okresie (w połączeniu z zasadami jakie są). Kościół też może przegrywał bitwy, a wygrywa wojny – bo jego misją jest dobro.

 

Na marginesie czasem taki drobny trik może na siebie dobrze zarobić: 10% dochodu miesięcznego firmy na ambitny i widoczny dla wszystkich cel, a wokół tego medialna prezentacja co nowego udało się zdziałać za zarobione pieniądze. Klienci poczują się bardziej zaangażowani w proces zakupu, a Ty masz stały materiał co nowego u Ciebie w firmie, który możesz zamieścić choćby na Facebooku (do budowania relacji). Takie działanie zarówno w życiu prywatnym, jak i biznesowym pozwala  pracującym i zarządzającym na odkrycie w sobie nowych pokładów chęci i zapału do pracy.

Część pierwsza cyklu tutaj

Licencja: Creative Commons
0 Ocena